اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 31 تير 1395 / کد مطلب: 11083 / نظرات: 0

یک نماینده مجلس:


اشعار سبزواری بیانگر هویت انقلاب اسلامی در خارج مرزها است


اشعار سبزواری بیانگر هویت انقلاب اسلامی در خارج مرزها است  نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: شناخت هویت انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای کشور مرهون شعر های استاد حمید سبزواری است.
، رمضانعلی سبحانی فر در مراسم چهلمین روز درگذشت استاد حمید سبزواری در این شهر افزود: اشعار استاد سبزواری از مهمترین سرمایه های معنوی و فرهنگی کشور است که باید به عنوان میراث ماندگار حوزه ادبیات مورد توجه واقع شود.
وی با بیان اینکه در دوران پس از انقلاب اسلامی استاد سبزواری به عنوان یار صدیق در کنار امام راحل بود اظهار کرد: استاد سبزواری تمام شعارهای انقلاب را با ذوق هنری و طبع شعری تبدیل به بهترین سرود های انقلاب اسلامی کرد که سبب ماندگاری آنها در طول سالهای انقلاب شده است.
وی گفت: فرهنگ حماسه سرایی با اشعار استاد سبزواری زنده شده و سبک شعری وی به گونه ای است که می توان همه حوادث، اصول، مبانی و آرمان های انقلاب را در شعرهایش به خوبی مشاهده کرد.
سبحانی فر افزود: اشعار و سبک شعری استاد سبزواری تاثیر بسزایی در حرکت فرهنگی انقلاب داشته و سبب ماندگاری فرهنگ انقلاب شده است.
وی با بیان اینکه اشعار استاد سبزواری زنده کننده حرکت انقلاب اسلامی از دوران پیش از انقلاب است اظهار کرد: ایشان در طول سالهای پیش از انقلاب همواره به عنوان یک فرد مبارز شناخته می شد.

* منزل استاد سبزواری تبدیل به خانه موزه می شود
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم گفت: منزل استاد سبزواری تبدیل به خانه موزه می شود و در این راستا آثار این استاد برای نمایش به این خانه منتقل خواهد شد.
احمد برادران افزود: با پیگیری شورای اسلامی شهر 2 میلیارد ریال به ساخت المان استاد سبزواری به عنوان یکی از شخصیت های برجسته کشور اختصاص یافته است.
در این مراسم نشان ملی سربداران به خانواده استاد سبزواری اهدا شد.
'حسین آقا ممتحنی' معروف به حمید سبزواری شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته سحرگاه شنبه 22 خرداد 1395 در سن 91 سالگی در یکی از بیمارستانهای تهران چشم از جهان فرو بست و در زادگاهش شهر سبزوار به خاک سپرده شد.
از آثار حمید سبزواری می‌ توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.منبع ایرنا.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.