اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 تير 1395 / کد مطلب: 11077 / نظرات: 0

یک مسئول:


18 میلیون نفر در مناطق ناکارآمد شهری ساکن هستند


18 میلیون نفر در مناطق ناکارآمد شهری ساکن هستند  مشاور رئیس سازمان بهزیستی گفت: 18 میلیون نفر در چهار منطقه ناکارآمد شهری شامل بافتهای فرسوده، تاریخی، روستاهای الحاقی به شهر و سکونتگاههای غیررسمی در سطح کشور سکونت دارند.
سیدحسن موسوی چلک در نشست ستاد بازآفرینی محلات سبزوار افزود: 11 میلیون نفر از این تعداد تنها در محلات و سکونتگاههای غیر رسمی ساکن شده اند که از کمترین خدمات شهری نیز محروم هستند.
وی ادامه داد: از ابتدای آغاز برنامه بازآفرینی محلات پایدار تاکنون 91 شهر و 972 منطقه در سطح کشور شناسایی شده اند که یک سوم از جمعیت ایران در آنها سکونت دارند.
مشاور رئیس سازمان بهزیستی گفت: نگاهها به این محلات تغییر یافته زیرا دولت در سالهای اخیر نگاه ویژه به این حوزه کرده و با اصلاح سند ملی بازآفرینی محلات شهری توانسته نگاه و رویکرد به این حوزه را تغییر دهد.
وی افزود: امروز دیگر نمی توانیم نسبت به این محلات بی تفاوت باشیم، مهمترین عامل رشد و گسترش این سکونتگاهها بی تفاوتی نسبت مردم ساکن در همین مناطق است.
موسوی چلک ادامه داد: امروز حل مشکلات سکونتگاههای غیررسمی به مهمترین مساله مورد توجه دولت تبدیل شده و در همین راستا امسال اعتبارات خوبی در قالب تسهیلات و سایر ردیفهای اعتباری به شهرستانها ابلاغ شده است.
وی گفت: طرح بازآفرینی محلات غیررسمی به یک برنامه اجتماعی با مشارکت مردم، حضور معتمدان و فعالیت دستگاههای اجرایی به یک برنامه پایدار تبدیل شده است.
مشاور رئیس سازمان بهزیستی به استقرار کمیته پیشگیری از افزایش سکونتگاههای غیررسمی در ستاد بازآفرینی اشاره و بیان کرد: این کمیته بر اساس رویکرد محلی در سطح شهرستانها ایجاد می شود.
وی در خصوص برنامه ستاد بازآفرینی محلات شهر سبزوار هم گفت: سبزوار به عنوان نخستین شهر پایلوت در این حوزه فعالیت می کند که توانسته با برنامه ریزی و اجرای درست برنامه بازآفرینی گام موثری در کاهش آسیبها و افزایش خدمات به مردم ساکن در این محلات ارائه کند.
12 محله و سکونتگاه غیررسمی در سبزوار شناسایی شده که بیش از 40 هزار نفر در این مناطق ساکن هستند. طرح بازآفرینی محلات و سکونتگاههای غیررسمی از سال 1393 در سبزوار اجرایی شد منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.