اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 29 تير 1395 / کد مطلب: 11071 / نظرات: 0

به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری :


همایش ملی جبر ایران در سبزوار آغاز به کار کرد


همایش ملی جبر ایران در سبزوار آغاز به کار کرد  بیست و پنجمین همایش ملی جبر روز سه شنبه به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری با حضور جمعی از اساتید برجسته جبر و ریاضیات کشور و مسئولان در سبزوار آغاز به کار کرد.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این همایش که رویدادی شاخص در حوزه علوم ریاضی و گامی مهم در خدمت به دانش پژوهان رشته های ریاضی محسوب می شود، با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علمی در حوزه جبر برپا شده است.
دکتر جواد حدادنیا اظهار کرد: این همایش ملی در محورهای نظریه گروه ها، جبر جابه جایی، جبر ناجابه جایی، نظریه جبری گراف ها، هندسه جبری، جبر جابه جایی ترکیبیاتی، نظریه نمایش، جبر رایانه ای و جبر فازی برگزار می شود.
رئیس بیست و پنجمین سمینار جبر ملی کشور با بیان اینکه مخاطبان این سمینار علمی اعضای هیات علمی و دانشجویان دکتری هستند، گفت: اعضای کمیته علمی این همایش استادانی از دانشگاه های شهید بهشتی، تهران، شریف، اصفهان، فردوسی مشهد و حکیم سبزواری هستند.
وی ادامه داد: 165 مقاله در شاخه های مختلف جبر از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده که پس از داوری، 125 مقاله برگزیده و 80 مقاله نیز به صورت سخنرانی ارائه می شود.
این همایش با همت دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه حکیم سبزواری در روزهای 29 و 30 تیرماه در این دانشگاه در حال برگزاری است.
حدود 9 هزار دانشجو در 10 دانشکده دانشگاه حکیم سبزواری مشغول تحصیل هستند. منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.