اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 27 تير 1395 / کد مطلب: 11061 / نظرات: 0

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار :


مطالبات پیمانکاران سبب کندی برخی طرحهای عمرانی سبزوار شده است


مطالبات پیمانکاران سبب کندی برخی طرحهای عمرانی سبزوار شده است  فرماندار ویژه سبزوار گفت: مطالبات پیمانکاران از اداره ها سبب شده ادامه روند اجرای برخی طرحهای عمرانی در این شهرستان با مشکل مواجه شود.
احمد برادران در نشست کمیته برنامه ریزی این شهرستان افزود: راه آهن سبزوار از طرح هایی است که 70 میلیارد ریال بدهی دارد اما در بودجه امسال تنها 25 میلیارد ریال برای آن اختصاص یافته است .
وی بدهی اداره راه و شهرسازی سبزوار را نیز به پیمانکاران 70 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: با وجود بدهیها اداره ها به پیمانکاران اعتبارات امسال بسیار اندک است.
فرماندار سبزوار ادامه داد: آمادگی داریم طرحهای با 50 درصد پیشرفت را با حفظ کاربری به بخش خصوصی واگذار کنیم، بخشی از این طرحها بدون توجیه کارشناسی در شهرستان ایجاد شده که اتمام آنها بارسنگینی روی دوش دولت گذاشته است.
وی همچنین گفت: 15 درصد اعتبارات به صورت استانی و منطقه ای و 85 درصد آن در قالب طرحهای ملی و از طریق وزارتخانه ها توزیع می شود و همین امر سبب کاهش اختیارات فرمانداران در توزیع اعتبارات می شود.
با این حال برداران افزود: امسال 170 میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی و ردیف 180 در قالب 148 طرح عمرانی به شهرستان سبزوار اختصاص یافته شده که در مقایسه با سال گذشته رشد 48 درصدی دارد.
* اعتبارات خراسان رضوی مطلوب نیست
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: سهم اعتبارات خراسان رضوی در بودجه کشور به نسبت شاخصه ها و ظرفیتهای استان مطلوب نیست.
رمضانعلی سبحانی فر به پیگیریهای نمایندگان استان برای افزایش سهم بودجه خراسان رضوی از شش درصد بودجه کشور به هشت درصد اشاره و بیان کرد: این موضوع مورد توجه واقع نشد و سهم اعتبارات استانی 6.8 درصد در بودجه گنجانده شد.

* نامناسب بودن وضعیت توزیع اعتبارات
دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: نامناسب بودن وضعیت توزیع اعتبارات در کشور روی توسعه استان خراسان رضوی اثر گذاشته است.
حسین مقصودی افزود: خراسان رضوی از استانهای خاص در کشور است که سالانه میزبان مسافران زیادی می باشد و دولت باید نگاه ویژه ای به این استان داشته باشد.
وی ادامه داد: اتمام طرحهای نیمه تمام در سطح خراسان رضوی به 30 سال زمان نیاز دارد لذا در نشستها با مدیران استانی بر ضرورت حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های نیمه تمام استان و شهرستانها تاکید شده است.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.