اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 تير 1395 / کد مطلب: 11049 / نظرات: 0

عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر سبزوار :


پوشش امداد و نجات جاده ای هلال احمر در محور های سبزوار-نیشابور و سبزوار اسفراین کافی نیست


پوشش امداد و نجات جاده ای هلال احمر در محور های سبزوار-نیشابور و سبزوار اسفراین کافی نیست   احمد برادران در  حاشیه بازدید از پایگاه های جاده ای هلال احمر سبزوار  با اشاره به وقوع بیش از 175 مورد حادثه رانندگی از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار داشت :متاسفانه کویری بودن جاده های ارتباطی و نبود استراحتگاه های مناسب  از علل مهم بروز حوادث رانندگی در جاده های سبزوار است.

وی افزود:بخش عمده ای حوادث ما در مسیر جاه سبزوار-نیشابور و سبزوار اسفراین رخ می دهد که متاسفانه ناکافی بودن پوشش امداد جاده ای در این محورها سب افزایش حجم تلفات جاده ای شده است.

برادران با اشاره به استقرار 16 پایگاه امداد جاده ای اورژانس 115 در جاده های سبزوار-نیشابور،سبزوار-بردسکن-سبزوار –شاهرود و سبزوار اسفراین گفت: با استقرار پایگاه اورژانس هوایی در شهرستان بخش مهمی از مشکلات ما در زمینه ارائه خدمات امدادی در مناطق صعب العبور و حوادث جاده ای حل شده است.

وی  با اشاره به به ماموریت جمعیت هلال احمر در زمینه ارائه خدمات نجات،اسکان اضطرارای و رهاسازی مصدومان در حوادث جاده ای عنوان کرد:با توجه به عبور سالانه بیش از 20 میلیون زائر و نوع حوادث رانندگی در سطح جاده های شهرستان بایستی در هر محور یک پایگاه امداد و نجات جاده ای و یک دستگاه خودروی نجات و تجهیزات رهاسازی مستقر شود.

 برادران با اشاره به استقرار یک پایکاه موقت در محور سبزوار زعفرانیه گفت: این پایگاه به صورت موقت ایجاد شده و ما خواستار استقرار دائم این مجموعه و ارائه خدمات به زائران هستیم.

وی افزود:ما جاده سبزوار- بردسکن تنها یک  پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر و یک پایگاه امداد اورژانس جاده ای  داریم که این تعداد  نیز برای پوشش امدادی منطقه کافی نیست.

وی با اشاره به ضرورت پایگاه جاده ای در محور سبزوار-خوشاب نیز گفت: این جاده از گذشته محل عبور کامیون ها و تریلی های ترانزیت از کشورهای ترکیه و آذربایجان به شهرستان بوده که با توجه به وقوع حوادث رانندگی خاص در این محور نیاز جدی به استقرار این پایگاه به همراه آمبولانس و خودروی نجات داریم.

وی با بیان اینکه تامین این تجهیزات و امکانات نیازمند مساعدت های مسئولان استانی و ملی است، گفت: متاسفانه دور بودن بخش های روداب و ششتمد از شهرستان سبب شده تا در هنگام وقوع حادثه و سوانح ارائه خدمات به مشکلاتی همراه باشد که انتظار ما از جمعیت هلال احمر به عنوان متولی در این حوزه ایجاد خانه های داوطلب در این بخش هاست.

برادران همچنین از پیگیری برای تامین اعتبارات از منابع استانی و ملی برای احداث و اختصاص ساختمان ویژه پایگاه امداد و نجات جاده ای در محور سبزوار-بردسکن خبرداد.منبع روابط عمومی جمعیت هلال احمر سبزوار.

 

 

 

 

 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.