اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 24 تير 1395 / کد مطلب: 11048 / نظرات: 0


کنکوری‌ها بخوانند


یکی از مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به نکاتی که می‌تواند در بهتر گذراندن آزمون کنکور به داوطلبان کمک کند، اظهار کرد: یکی از نکاتی که می‌تواند در کاهش اضطراب و افزایش کارایی داوطلبان موثر باشد، همراه داشتن بطری آب یا شربت و شکلات است.
رقیه ارجی در ادامه تاکید کرد: از نکاتی که داوطلبان در شب پیش از آزمون باید رعایت کنند، آن است که در این شب هیچگونه مطالعه‌ای نداشته و استراحت کامل داشته باشند. دانش‌آموز باید شب پیش از آزمون مانند شب‌های دیگر بخوابد و صبح زود از خواب برخیزد. بهتر است در این شب داوطلبان غذای سنگین نخورند.

وی ادامه داد: بهتر است که صبح روز آزمون نیز ورزش و نرمش کوتاهی داشته و صبحانه‌ای کامل و نه خیلی سنگین صرف کنند.

ارجی با بیان اینکه داوطلبان حتما سر جلسه آزمون بطری آب همراه خود داشته باشند، گفت: آب یا شربت و شکلات غیرکاکائویی می‌تواند در کاهش اضطراب بسیار موثر باشد. همچنین دانش‌آموزان کنکوری خرمای خشک همراه خود داشته باشند.

مشاور تحصیلی مرکز مشاوره سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رفتار خانواده‌ها نسبت به داوطلبان، تاکید کرد: خانواده‌ها نباید به نتیجه بیاندیشند و باید نسبت به داوطلب خود دلگرمی داده و به او یادآوری کنند که تمام تلاش خود را کرده است؛ باید به فرزند خود بفهمانند نتیجه برای ایشان مهم نوبده و هر اتفاقی رخ دهد، او برای خانواده عزیز است.

ارجی اضافه کرد: معمولا خانواده‌ها به دلیل هزینه‌هایی که برای کنکور فرزندان خود متقبل می‌شوند، نسبت به نتیجه آن نگرانی دارند اما این رویکرد مثبت باید هم در گفتار و هم در رفتار و چهره ایشان نیز مشهود باشد.

وی درباره نکاتی که می‌تواند در جلسه آزمون برای افزایش کارایی داوطلبان موثر باشد، گفت: بهتر است که دواطلبان 30 دقیقه پیش از آغاز آزمون در محل برگزاری آن حاضر باشند. همچنین شرکت‌کنندگان نباید با آن دسته از داوطلبینی که اضطراب زیادی دارند، برخورد داشته باشند چرا که اضطراب آن‌ها نیز به سایرین منتقل می‌شود. داوطلبان با توکل بر خدا سر جلسه حضور یابند و اگر احیانا مکانی که در آن حضور دارند، ناراحت است، حتما با مراقبین این مساله را در میان گذارند.

مشاور تحصیلی مرکز مشاوره سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در ادامه تاکید کرد: داوطلب باید حتما مشخصات مندرج روی کارت ورود به جلسه خود را با صندلی چک کند. هنگامی که دفترچه آزمون در اختیارشان قرار می‌گیرد نیز باید نگاهی مثبت به آن داشته و اصلا به نتیجه توجهی نداشته باشند. متاسفانه دیده شده برخی از شرکت‌کنندگان طی برگزاری آزمون درصدگیری می‌کنند که این کار بسیار اشتباهی است.

ارجی با تاکید بر اینکه کنکوری‌ها تنها دانسته‌های خود را به برگه آزمون منتقل کنند، عنوان کرد: ترجیحا داوطلبان براساس ترتیب دفترچه به سوالات پاسخ دهند. همچنین سعی شود برای هر درسی بین 2 تا 3 دقیقه وقت ذخیره و مرور قرار دهند. برای این کار بهتر است حتما ساعت همراه خود داشته تا بهتر بتوانند مدیریت زمان داشته باشند.

مشاور تحصیلی مرکز مشاوره سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی اضافه کرد: یک داوطلب کنکور باید بداند که نباید سرعت را فدای دقت و دقت را فدای سرعت کرد. برای این کار بهتر است از روش «نقصانی» استفاده کند؛ یعنی داوطلب آزمون ابتدا سوالاتی که پاسخ به آن ارحت‌تر است را در اولویت قرار داده و سوالات سخت‌تر را با تیک مشخص کند. همچنین نباید پاسخ آن دسته از سوالاتی را که اصلا نمی‌دانند، بدهند.

وی با بیان اینکه داوطلبان با سوالات «لج‌بازی» نکنند، خاطرنشان کرد: همه سوال‌ها در کنکور از ارزشی یکسان برخوردار است و احیانا داوطلب اگر با سوالی مواجه شد که پاسخ آن را نمی‌داند، بهتر است از آن عبور کند. در حین آزمون نیز شرکت‌کنندگان به همان سوالی بیاندیشند که به آن پاسخ می‌دهند و سوالات گذشته را فراموش کنند.

ارجی با تاکید بر اینکه حتما پیش از درج پاسخ متن سوال به درستی و با دقت خوانده شود، گفت: مطالعه صحیح و با دقت سوال، 50 درصد پاسخ است.

وی ادامه داد: ممکن است در ابتدای آزمون برخی از داوطلبین نتوانند به هیچ سوالی پاسخ دهند و اصطلاحا قفل شوند. در این زمان بهتر است کمی آب نوشیده و نفس عمیق بکشند چراکه این امر به کنترل اضطراب بسیار کمک می‌کند. این مساله ممکن است برای همه اتفاق افتد. سپس کم‌کم فرایند آزمون را آغاز کنند و مطمئن باشند که دانسته‌های آن‌ها به ذهن باز خواهد گشت.

مشاور تحصیلی مرکز مشاوره سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در بخش انتهایی این گفت‌وگو اظهار کرد: داوطلبان دقت داشته باشند پاسخنامه را تمیز تحویل دهند. مهم‌ترین نکته در خصوص پاسخ‌نامه این است که پس از پاسخ به هر 10 سوال، یک بار آن 10 سوال را چک کنند تا پاسخ سوالات را اشتباه درج نکرده باشند.

ارجی با تاکید بر اینکه داوطلب کنکور در جلسه آزمون نباید به اطراف خود توجه کند، عنوان کرد: همچنین باید توجه داشت هر سال در کنکور سوالات یکی از دروس دشوارتر خواهد بود. داوطلبان نباید در تله این سوالات افتند و زمان خود را بیش از حد صرف آن کنند. باید دانست قرار نیست داوطلب به همه سوالات پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان تنها به سوالاتی که از پاسخ آن صددرصد مطمئن هستند، پاسخ دهند.منبع ایسنا.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.