اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 25 آبان 1390 / کد مطلب: 1104 / نظرات: 0


بخش كودك هشت كتابخانه نهادی سبزوار افتتاح شد


بخش كودك هشت كتابخانه نهادی سبزوار افتتاح شد  بخش كودك هشت كتابخانه عمومی نهادی سبزوار همزمان با نوزدهمین دوره هفته كتاب و كتابخوانی طی مراسمی در این شهرستان افتتاح شد. 
   
 به گزارش ایرنا، نایب رئیس شورای اسلامی سبزوار روز چهارشنبه در این مراسم، مانوس كردن جامعه به ویژه قشر كودك و نوجوان با كتاب را ضروری دانست و راه اندازی این بخش در كتابخانه های عمومی را اقدام موثری در این راستا عنوان كرد.

'جلال تعصبی' گفت: به نظر می رسد با رویكرد مردم و به ویژه جوانان به مطالعات اینترنتی در سال های اخیر ، استقبال از كتاب و كتابخوانی كم رونق تر شده و این در حالی است كه ماندگاری اطلاعات در اذهان از طریق مطالعه كتاب بیش از مطالعه از طریق جستجوهای اینترنتی است.

رئیس اداره كتابخانه های عمومی سبزوار هم در گفت و گو با ایرنا، تعداد كتابهای موجود بخش كودك در 18 كتابخانه عمومی نهادی و مشاركتی این شهرستان را شش هزار و 350 جلد ذكر كرد.

'زیبا باغانی' با اشاره به راه اندازی بخش كودك هشت كتابخانه نهادی سبزوار در این هفته گفت: درتعدادی از 10 كتابخانه مشاركتی این شهرستان هم بخش كودك پیش از این به صورت مجزا فعالیت داشته است.

وی افزود: در برخی كتابخانه های مشاركتی روستاهای شهرستان نیز به دلیل اینكه مراجعین آنها اغلب از قشر كودك و نوجوان هستند، این بخش با برنامه های جانبی خوبی فعال است.

وی تقویت عادت به مطالعه از سنین كودكی را از اهداف راه اندازی بخش كودك در كتابخانه های این شهرستان ذكر كرد.

وی با اشاره به راه اندازی بخش كودك برای سنین سه سال تا مقطع ابتدایی گفت: این بخش با امكاناتی از قبیل كتاب ، اسباب بازی و بازی های فكری و اجرای برنامه های جانبی همچون قصه گویی و شعر خوانی برای علاقمند شدن كودكان به كتابخوانی فعالیت می كند.

18 كتابخانه نهادی و مشاركتی در شهرستان سبزوار با حدود 111 هزار نسخه كتاب و 25 هزار عضو فعالیت دارند.  
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.