اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 تير 1395 / کد مطلب: 11029 / نظرات: 0

فرماندار خوشاب :


دهیاران بازوان مدیران اجرایی باشند.


دهیاران بازوان مدیران اجرایی باشند فرماندار خوشاب با اشاره به روز دهیار  گفت : دهیاران بازوان مدیران اجرایی باشند.
مهندس حسین ابراهیمی کردیانی در جمع دهیاران خوشاب که در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شده بود افزود : نامگذاری 14 تیر به عنوان روز دهيار اقدامی ارزنده و فرصتی مغتنم است تا ضمن قدردانی و تجليل از فعاليت های خالصانه و شبانه روزی خادمان مردم در عرصه های مختلف درروستا ، به ارزيابی عملکرد و فعاليت های اين نهاد اجتماعی به منظور ارتقای سطح خدمت رسانی به مردم پرداخته شود.
وی اظهار کرد : هدف از نامگذاری این روز ، آشنایی آحاد جامعه با عملکرد و خدمات دهیاری‌ ، هم‌افزایی و افزایش همدلی و تعامل مردم و خانواده بزرگ مدیریت روستایی ،اطلاع‌رسانی در راستای آشنایی با رویکردها، سیاست‌ها و برنامه‌های کشور است.
وی گفت: خادمین مردم در روستاها یعنی شما دهیاران پرتلاش با عزمی جهادی در حال فعالیت هستید تا از طریق برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات جدید فضا را مناسب زندگی و کار نمایید و با ارائه خدمات مطلوب و بی‌منت به مردم به ویژه اقشار ضعیف و محروم و تلاش برای برقراری عدالت و پیشرفت باعث ارتقاء سطح زندگی مردم در روستا شوید.
فرماندار شهرستان خوشاب ادامه داد: امروزه دهیاران یکی از مدیران ارشد هستند و میتوانند یک بازوی توانمند برای مدیران اجرایی ، بخشدار و فرماندار شهرستان باشند.
وی گفت: با توجه به نقشي كه نواحي روستايي در حيات اقتصادي و اجتماعي كشورها به ويژه در توليد محصولات كشاورزي و غذايي ايفا ميكنند، از جايگاه و اهميت ويژه اي در توسعه ملي و سرزميني برخوردارند و بدون سازماندهي و توسعه اين مناطق، برنامه هاي توسعه با ناكامي مواجه خواهند شد. دهياران در سازماندهي و توسعه روستاها نقش اساسي دارند.
وی ادامه داد : تعامل دهیاران با شورای اسلامی ، بخشداری ، فرمانداری و ادارات تابعه شهرستان می تواند در سالی که از طرف مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل  نامگذاری شده است نقش بسیار خوبی در توسعه روستایی داشته باشد.
وی گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ایی به توسعه در مناطق روستایی دارد و این توسعه باید با دستان توانای مدیران ارشد روستا یعنی شما دهیاران عزیز اتفاق بیافتد.
نماینده عالی دولت درخوشاب  ادامه داد: اجرای مصوبات شورای روستا ، همکاری با نیروی انتظامی در خصوص اعلام وقوع جرایم، حفظ نظم عمومی ، سعی در حل اختلافات محلی ،اعلان فرامین و قوانین و مقررات عمومی ، همکاری در حفظ و نگهداری تاسیسات عمومی و عمرانی و اموال و دارایی‌های روستا ، همکاری با سازمانها و نهادهای دولتی ، مراقبت در اجرای مقررات بهداشتی و حفظ نظافت و ایجاد زمینه مناسب برای تامین بهداشت محیط ، جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در روستاها ، حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی در روستا ها ، با توجه به خشکسالی که برای کشورمان بوجود آمده است مدیریت مصرف و صرفه جویی آب از مواردی است که بنده از شما اجرای دقیق آنها را می خواهم.
در پایان از دهیاران نمونه ی  دو بخش مرکزی و مشکان تقدیر به عمل آمد





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.