اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 12 تير 1395 / کد مطلب: 11014 / نظرات: 0


چه بخوریم تا استرس نداشته باشیم؟


محققان اظهار کردند: جویدن بادام در زمان استرس به افراد آرامش می‌دهد.

 زندگی مدرن امروزی همراه با استرس و اضطراب است و افراد باید برای کاهش استرس بعضی از مواد غذایی را بیشتر مصرف کنند. استفاده از بعضی مواد غذایی در زمان استرس بسیار کمک‌کننده و آرامش‌بخش است.

در ذیل محققان چند غذای موثر را که به شما در کاهش استرس کمک می‌کند معرفی می‌کنند:

زغال اخته
یکی از مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین C زغال اخته است، البته انواع توت‌ها برای مبارزه با استرس مفید هستند. زغال‌اخته با آزاد کردن دوپامین به آرامش بدن کمک می‌کند.

آووکادو
این میوه بسیار خوش‌طعم و با ارزش غذایی بالا برای کاهش استرس بسیار مفید است. آووکادو همچنین منبع بسیار خوبی از چربی‌های سالم بوده و سرشار از پتاسیم است که به حفظ فشارخون کمک کرده و برای جلوگیری از افزایش آن بسیار مفید است.
این میوه حاوی ویتامین‌های E و C، فولات و ویتامین‌های گروه B است. یکی از بهترین مواد غذایی برای مبارزه با استرس و اضطراب مصرف میوه آووکادوست.

پرتقال
پرتقال منبع غنی از ویتامین C است، برای تنظیم فشارخون بسیار موثر بوده و کورتیزول را به منظور کاهش اضطراب و استرس به حداقل می‌رساند.

بادام
جویدن بادام برای رهایی از استرس توصیه شده است. بادام سرشار از ویتامین‌های B2 و E است و  سیستم ایمنی بدن را در زمان استرس تقویت می‌کند.

شیر
این ماده غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان، ویتامین B2، ویتامین B12، پروتئین و کلسیم و در کاهش سطح استرس بسیارکمک‌کننده است. مصرف یک فنجان شیرگرم قبل از خواب بسیار موثر است. البته همیشه لبنیات کم‌چرب را برای مصرف انتخاب کنید.منبع ایسنا.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.