اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 4 تير 1395 / کد مطلب: 10982 / نظرات: 0


چناران، قهرمان مسابقات کبدی جام مدافعان حرم در خراسان رضوی


مسابقات استانی کبدی جام مدافعان حرم سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی که در سبزوار جریان داشت، پنجشنبه شب با قهرمانی تیم بسیج چناران پایان یافت.
 در این مسابقات که با حضور 6 تیم، در قالب 100 ورزشکار از نواحی مقاومت بسیج شهرستان های مشهد، سبزوار، چناران، سرخس و درگز به میزبانی سبزوار برگزار شد، تیم سبزوار دوم شد و تیم های باخرز و ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر مشهد به صورت مشترک در رده سوم ایستادند.
دبیر هیات کبدی خراسان رضوی در حاشیه برگزاری این مسابقات اظهار کرد: متاسفانه مشکلات مدیریتی در گذشته ضربات زیادی را بر پیکره ورزش کبدی استان زده است.
امیررضا امیری با بیان اینکه در چندسال گذشته هیات کبدی استان به صورت یک مجموعه منظم شکل نگرفته بود، افزود: تغییر مکرر سرپرست و رئیس هیات در چند سال گذشته سبب شده تا ورزش کبدی استان جایگاه و رتبه خود را در سطح کشور و منطقه از دست بدهد.
وی با بیان اینکه خراسان رضوی در دهه گذشته به عنوان یکی از استان های مطرح کشور دارای جایگاه و رتبه خوبی در این رشته بوده است، افزود: با پیگیری های صورت گرفته هیات کبدی استان امروز وضعیت مطلوبی پیدا کرده و امیدواریم با برنامه ریزی هایی که شده در آینده نزدیک شاهد درخشش استان در مسابقات ملی و کسب رتبه باشیم.
امیری گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما در این استان موضوع جذب سرمایه گذار برای ورزش کبدی است که با وجود پیگیری های زیاد در این زمینه هنوز نتوانسته ایم به نتیجه مطلوبی برسیم.
وی ادامه داد: ورزش کبدی دارای ریشه های بومی و محلی در استان خراسان رضوی است و به همین دلیل در تمام شهرستان های استان تیم های کبدی متشکل از جوانان و نوجوانان شکل گرفته و مسابقات محلی، شهرستانی و استانی در این رشته به خوبی برگزار می شود.
دبیر هیات کبدی خراسان رضوی افزود: امروز ورزش کبدی استان به دلیل جوان گرایی نیازمند توجه بیشتری از سوی سرمایه گذاران و حامیان مالی است.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای پرورش ورزشکاران این رشته با همکاری آموزش و پرورش عنوان کرد: امروز مهمترین دغدغه فکری ما دراستان تربیت بازیکنان نوجوان و علاقه مند به این ورزش است که در این زمینه با آموزش و پرورش تعامل خوبی داریم و مسئولان این نهاد نیز علاقه مند به توسعه این ورزش در بین دانش آموزان هستند.
مدیر واحد کبدی تربیت بدنی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی نیز گفت: با پیگیری صورت گرفته تعداد 300 ورزشکار حرفه ای این رشته ورزشی در سطح رده های مقاومت بسیج ساماندهی شده اند.
داود ابراهیم زاده افزود: یکی از اهداف ما از تشکیل واحد کبدی در رده های مقاومت بسیج استان استعدادیابی و گسترش این رشته ورزشی در بین بسیجیان علاقه مند است.
وی ادامه داد: در همین راستا دوره های مختلف داوری، مربیگری و استعدادیابی در سپاه امام رضا(ع) برگزار می شود که زمینه خوبی را برای گسترش این ورزش در استان خراسان رضوی فراهم کرده است.
بیش از 200 ورزشکار در شهرستان سبزوار در رشته کبدی فعالیت دارند.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.