اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 1 تير 1395 / کد مطلب: 10974 / نظرات: 0

/ولادت خورشید/


امام حسن مجتبی(ع) آقای جوانان اهل بهشت..


مدیر موسسه راهبردی حق پژوهی گفت: امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) آقای جوانان اهل بهشت هستند.

مرتضی امین نیا اظهار کرد: امام حسن(ع) عبادت‌های فوق‌العاده ای داشته اند و در این زمینه نیز در بین ائمه معصومین(ع) سرآمد بوده اند.

وی ادامه داد: ایشان در زمینه دستگیری از نیازمندان و کمک به مستضعفین نیز موفق بودند و اگر مستمندی به در خانه امام حسن مجتبی(ع) می‌رفت دست خالی برنمی‌گشت و امام حسن(ع)  او را از در خانه خود نا امید باز نمی‌گرداندند.

مدیر موسسه راهبردی حق پژوهی در خصوص ادب فوق‌العاده ای که امام حسن(ع) داشته اند تصریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) به دلیل ادب فراوانی که داشتند خیلی برایشان سخت بوده است که با حضرت فاطمه (س) سر سفره بنشینند زیرا که نگران این بوده اند که اگر دستشان را برای لقمه ای دراز کنند نکند که مادرشان هم بخواهنند همان لقمه را بردارند.

امین نیا در این خصوص نیز افزود: امام حسن مجتبی(ع) به احترام پدرشان هیچ وقت سخنرانی نمی‌کردند به همین دلیل بود که برخی از افراد می‌گفتند که امام حسن(ع) بلد نیست صحبت کند که بر همین اساس یک روز پیامبر اکرم(ص) به ایشان اجازه سخنرانی دادند تا که آن‌هارا از سخن خود پشیمان کنند.

مدیر موسسه راهبردی حق پژوهی اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) اهل سخاوت و بخشندگی نیز بودند و تمام ثروت خود را در را ه خدا انفاق کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) حاضر بودند به خاطر خدا از خود گذشتگی کنند که حتی از آبروی خود نیز برای خدا گذشتند.

امین نیا خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) می‌توانند الگوهای تام در زندگی ما مطرح شوند و ما بتوانیم از آن‌ها بهره مند شویم از جمله امام حسن مجتبی(ع) که سرآمد الگوها هستند.

وی اظهار کرد: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه امروزی می‌بینیم به این دلیل است که از الگوهای زندگی ائمه(ع) فاصله گرفته ایم که اگر این فاصله کم‌تر شود می‌توانیم در زندگی رشد کنیم.

وی ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) در بین ائمه معصومین(ع) معروف به کریم اهل بیت هستند که این نشان دهنده ویژگی برجسته این امام معصوم است.

امین نیا گفت: متاسفانه امروزه مردم با زندگی امامان معصوم(ع) آشنایی کامل ندارند و به ویژه از ویژگی‌های امام حسن مجتبی(ع) یادی نمی‌شود.

مدیر موسسه راهبردی حق پژوهی عنوان کرد: امیدوارم که روزی به سمتی برویم که ائمه معصومین(ع) را بتوانیم بیشتر بشناسیم و از زندگی های آن‌ها الگو بپذیریم تا در زندگی نیز سعادتمند شویم.منبع ایسنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.