اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 30 خرداد 1395 / کد مطلب: 10968 / نظرات: 0


اختصاص 2 میلیارد ریال برای مقبره استاد حمید سبزواری


اختصاص 2 میلیارد ریال برای مقبره استاد حمید سبزواری  با تصویب شورای اسلامی شهر سبزوار 2 میلیارد ریال برای طراحی المان و مقبره مرحوم استاد حمید سبزواری اختصاص یافت.
 رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار در نشست علنی این شورا گفت: محل خاکسپاری استاد سبزواری در بوستان جانبازان و در جوار مقبره حاج ملاهادی سبزواری، موزه مردم شناسی، مقبره امین التجار مشهدی و مقبره بقراط التولیه واقع شده است.
کاظم کرامت افزود: این مجموعه یک بافت تاریخی گردشگری است که با توجه به خاکسپاری استاد سبزواری از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.
وی با بیان اینکه طراحی و ساخت المان و مقبره استاد حمید سبزواری باید در مدت کوتاه انجام شود اظهار کرد: این امر از طریق فراخوان عمومی و با مدیریت شهرداری سبزوار پیگیری می شود.
وی گفت: در کنار مقبره استاد سبزواری یک فرهنگسرا و یک موزه برای آثار و اسناد وی احداث می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار افزود: با هماهنگی خانواده استاد سبزواری مجموعه فرهنگی خانه آبشار واقع در بوستان جانبازان به صورت موقت برای نمایش آثار استاد سبزواری اختصاص یافته تا شهروندان و علاقه مندان بتوانند از این محل بازدید کنند.
وی ادامه داد: منزل کودکی استاد سبزواری تبدیل به یک مرکز فرهنگی، هنری و خانه موزه می شود که شورای اسلامی در این زمینه آمادگی خود را برای همکاری با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرده است.
حسین آقا ممتحنی معروف به حمید سبزواری شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته سحرگاه شنبه 22 خرداد 1395 در سن 91 سالگی در یکی از بیمارستان های تهران چشم از جهان فرو بست.
از آثار حمید سبزواری می‌ توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.
پیکر مرحوم سبزواری چهارشنبه هفته گذشته در سبزوار تشییع و به خاک سپرده شد. منبع ایرنا.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.