اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 خرداد 1395 / کد مطلب: 10916 / نظرات: 0


استاد سبزواری هنر و ادبیات انقلاب را تکمیل کرد


استاد سبزواری هنر و ادبیات انقلاب را تکمیل کرد  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استاد حمید سبزواری هنر و ادبیات انقلاب اسلامی را تکمیل کرد.
 
به گزارش ایرنا، سید سعید سرابی عصر یکشنبه در سبزوار افزود: مرحوم سبزواری به هنر و ادبیات انقلاب اسلامی شخصیت و جایگاه والایی بخشید و سبب شد سبک نوینی در این زمینه ایجاد شود.
وی با بیان اینکه این استاد فرهیخته چهره تکامل یافته هنر و ادبیات انقلاب اسلامی است اظهار کرد: امروز مسئولان و فرهیختگان وظیفه مهمی در زمینه حفظ شخصیت، سبک شعری و ادبیات ایشان برعهده دارند.
سرابی گفت: با توجه به وجود منزل کودکی استاد سبزواری و وصیت ایشان برای تبدیل این منزل به محلی برای حضور شاعران و فرهیختگان، طرح ایجاد خانه ادبیات انقلاب اسلامی در این محل در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: برای ایجاد این مجموعه نیازمند همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مسئولان شهر سبزوار هستیم.
وی افزود: آثار استاد سبزواری نیز در این مجموعه قرار می گیرد تا علاقه مندان بتوانند از آن استفاده و بهره برداری کنند.

* تغییر مکان خاکسپاری استاد سبزواری
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته پیکر استاد سبزواری با حضور مردم و مقامات استانی و کشوری ساعت 9 صبح روز چهارشنبه هفته جاری در شهرستان سبزوار تشییع و به خاک سپرده می شود.
احمد برادران افزود: این مراسم از محل مسجد جامع سبزوار برگزار و تا میدان کارگر این شهرستان ادامه می یابد و پیکر مرحوم سبزواری در پارک رضوان حاشیه این میدان به خاک سپرده می شود.
وی اظهار کرد: قرار بود پیکر این مرحوم در پارک بهمن سبزوار به خاک سپرده شود که در جلسه امروز شورای اسلامی شهر که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد محل خاکسپاری با تایید مسئولان به پارک رضوان تغییر پیدا کرد.
وی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است پیکر استاد سبزواری از طریق پرواز روز سه شنبه هفته جاری به شهرستان سبزوار منتقل شود.
حمید سبزواری شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته، سحرگاه شنبه 22 خرداد 1395 در سن 91 سالگی در یکی از بیمارستان های تهران چشم از جهان فرو بست.
وی که در سال 1304 در سبزوار متولد شد سرودن شعر را از 14 سالگی آغاز کرد.
از آثار حمید سبزواری می‌ توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.
پیکر مرحوم سبزواری روز دوشنبه در شهر تهران با حضور مقامات کشوری تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش سبزوار منتقل می شود.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.