اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 خرداد 1395 / کد مطلب: 10914 / نظرات: 0


آیین تشییع و خاکسپاری حمید سبزواری چهارشنبه برگزار می شود


آیین تشییع و خاکسپاری حمید سبزواری چهارشنبه برگزار می شود  معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: آیین تشییع و خاکسپاری استاد حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب، روز چهارشنبه در زادگاهش سبزوار برگزار می شود.
 احمد برادران شنبه شب در نشست ستاد درگذشت استاد حمید سبزواری با اشاره به محل تدفین شاعر انقلاب گفت: با توجه به وصیت استاد مبنی بر دفن پیکر ایشان در سبزوار نظرات مختلفی برای تدفین این بزرگوار مطرح شد.
برادران گفت: 6 نقطه برای تدفین پیکر استاد سبزواری به خانواده ایشان پیشنهاد شد که بنا به اعلام نظر فرزند ارشد وی و با تصویب اعضای ستاد درگذشت استاد سبزواری و شورای اسلامی شهر قرار است پیکر این بزرگوار در محل بوستان بهمن سبزوار به خاک سپرده شود.
برادران با اشاره به اخبار منتشره در خصوص خاکسپاری استاد در منزل پدری استاد سبزواری ادامه داد: قدمت این بنا به دوران قاجاریه و پهلوی اول باز می گردد و متاسفانه وضعیت مناسبی برای دفن پیکر استاد شعر انقلاب ندارد.
وی گفت: در همین زمینه مصوب شد تا با همکاری سایر ادارات این شهرستان و انجمن مفاخر ایران اقدامات زیربنایی برای مرمت و بهسازی این مکان انجام شود تا منزل کودکی استاد سبزواری به موزه فرهنگسرا تبدیل شود.
وی با اشاره به نقش محوری استاد سبزواری در شکل گیری انقلاب در سبزوار، گفت: تشکیل هسته های اولیه انقلاب در شهرستان، سرودن اشعار انقلابی و خاص حوادث آن دوران، ایجاد سبک نوین شعری در حوزه انقلاب اسلامی از مهمترین ویژگی های برجسته استاد حمید سبزواری بود.
برادران افزود: یکی از برنامه هایی که در دستور کار قرار گرفته مکاتبه با مسئولان مربوط و پیشنهاد نامگذاری روز ارتحال استاد سبزواری به عنوان 'روز شعر انقلاب' است.
حمید سبزواری شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته، سحرگاه شنبه 22 خرداد 1395 در 91 سالگی در یکی از بیمارستان های تهران چشم از جهان فرو بست.
وی سراینده شعر معروف 'خمینی ای امام' اجرا شده در آیین استقبال از بازگشت امام خمینی(ره) به کشور بود و اشعار او همراه همیشگی روزهای دفاع مقدس بود.
سبزواری در سال 1304 در سبزوار متولد شد. او سرودن شعر را از 14 سالگی آغاز کرد. از آثار حمید سبزواری می‌توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.
پیکر مرحوم سبزواری روز دوشنبه در شهر تهران با حضور مقامات کشوری تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش سبزوار منتقل می شود.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.