اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 16 خرداد 1395 / کد مطلب: 10890 / نظرات: 0

امام جمعه ششتمد سبزوار:


قیام 15 خرداد سرآغاز نهضت اسلامی بود


قیام 15 خرداد سرآغاز نهضت اسلامی بود امام جمعه شهر ششتمد سبزوار گفت: قیام 15 خرداد سرآغاز نهضت اسلامی و آشکار شدن ماهیت رژیم منحوس پهلوی بود.
حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم در جمع مردم سبزوار با گرامیداشت یاد امام راحل (ره) و قیام 15 خرداد اظهار کرد: حرکت تاریخی مردم در 15 خرداد سال 42 منجر به نابودی نظام ستم‌ شاهی و استقرار نظام اسلامی شد.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: قیام 15 خرداد ماهیت مردمی داشت و مردمی بودن، اسلامی بودن، مکتب و رهبری واحد از ویژگی های خاص آن بود.
حچت الاسلام ثباتی مقدم گفت: انگیزه حضرت امام (ره) از قیام 15 خرداد انگیزه دینی الهی بود و امام با الهام از دین و آموزه های دین اسلام، خط بطلانی بر اندیشه جدایی دین از سیاست کشید.
وی ادامه داد: این حرکت مردمی ابهت و قدرت پوشالی حکومت پهلوی را در هم شکست و وجدان خفته مردم را در برابر فضای خفقان و ستم و فساد طاغوت بیدار کرد.
وی اظهار کرد: ندای آن روز امام و مقاومت خستگی ناپذیر مردم ایران در بهمن ماه 57 به ثمر نشست و امام با الهام از دین، مردم را به صحنه آورد و مردم نیز جان خود را در راه انقلاب فدا نمودند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با محوریت امام به پیروزی رسید، گفت: تضمین انقلاب اسلامی در محوریت رهبری، حضور مردم در صحنه و انسجام و وحدت مسئولان و مردم است.
وی افزود: سخنرانی حضرت امام (ره) علیه شاه و ایادی وابسته اش در 13 خرداد 42 در مدرسه فیضیه که مصادف با عاشورای حسینی(ع) بود منجر به دستگیری امام و خروش قیام مردمی 15 خرداد شد. منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.