اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 11 خرداد 1395 / کد مطلب: 10874 / نظرات: 0


آغاز ساخت فضاهای آموزشی در روستاهای محروم ششتمد


رئیس اداره آموزش و پرورش ششتمد گفت: عملیات ساختمانی احداث دو باب واحد آموزشی در روستاهای «کلاته تیرکمان» و «نوبهار» آغاز شده است.
علی اکبری افزود: اعتبار ساخت مدرسه «نوبهار» از محل ماده 180 و آموزشگاه «کلاته تیرکمان» از محل اعتبارات اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان به مبلغ هشت میلیارد ریال می باشد.
وی ادامه داد: عملیات توسعه ساختمانی هنرستان طالقانی ششتمد که یک مجموعه نسبتاٌ کامل آموزشی می باشد نیز از محل اعتبارات ماده 180آغاز شده و امیدواریم تا قبل از فرارسیدن سال تحصیلی جدید شاهد بهره برداری از طبقه دوم این هنرستان باشیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش ششتمد اظهار داشت: یکی دیگر از روستاهای محروم ششتمد روستای پرجمعیت «مچ»می باشد که متأسفانه تعدادی از دانش آموزان از امکانات خوبی برای تحصیل برخوردار نبودند.
اکبری ادامه داد: برای احداث مدرسه در روستای «مچ» بنیاد برکت وابسته به دفتر مقام معظم رهبری اعلام آمادگی نموده و پیمانکار مربوطه بزودی ساخت مدرسه را در این روستای محروم آغاز خواهد کرد.
وی افزود: یکی از دغدغه های آموزش و پرورش و اولیاء دانش آموزان بحث گرمایشی فضاهای آموزشی و بویژه خوابگاههای دانش آموزی بود.
رئیس اداره آموزش و پرورش ششتمد اظهار داشت: با تخصیص اعتبار مناسب خوشبختانه تمامی مدارس با جمعیت حداقل 50 دانش آموز به سیستم گرمایشی شوفاژ مجهز شده است.
اکبری گفت: بهمن ماه شاهد افتتاح سالن ورزشی شهید قناعتی در ششتمد بودیم و بخش عمده ای از کمبود فضای ورزشی دانش آموزان ششتمد برطرف شد و خوشبختانه با مساعدت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و مشارکت اهالی خوب روستای «شامکان» عملیات ساخت سالن ورزشی در این روستا بعنوان بزرگترین روستای منطقه ششتمد آغاز شده است و امیدواریم با بهره برداری از این مجموعه مشکلات ورزشی دانش آموزان دهستان شامکان به حداقل برسد.
وی افزود: جهت رفع مشکل فضای آموزشی در کوتاه مدت چهار دستگاه کانکس جهت برپایی کلاسهای درس سیار در سطح منطقه توزیع شده است.
اکبری از تخصیص وسایل سرمایشی به اداره آموزش و پرورش ششتمد خبر داد و افزود: با مساعدت نمایندگان محترم سبزواردر مجلس شورای اسلامی علاوه بر وسایل سرمایشی ، چند دستگاه رایانه در اختیار آموزش و پرورش ششتمد قرار گرفته است که در بین مدارس توزیع شده است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.