اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 10 خرداد 1395 / کد مطلب: 10865 / نظرات: 0


چرا برخی افراد بدون دلیل مشخصی دچار خارش می‌شوند؟



    افرادی که بدون هیچ دلیل مشخصی دچار خارش می‌شوند، مبتلا به اختلالات سیستم ایمنی هستند.
 به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان دانشکده پزشکی سنت لوییس دانشگاه واشنگتن اختلالات سیستم ایمنی که منجر به بروزخارش می‌شود را شناسایی کرده‌اند. این یافته‌ها به تازگی در Journal of the American Academy of Dermatology به چاپ رسیده است.
برایان اس کیم، استادیار پزشکی بخش درماتولوژی این دانشکده می‌گوید: ما به عنوان پزشک برای بیمارانی که از خارش‌های مزمن رنج می‌برند داروهایی مثل آنتی هیستامین و انواع پماد و لوسیون تجویز می‌کنیم، اما در صورتی که اختلالی در سیستم ایمنی افراد وجود داشته باشد -که به نظر می‌رسد وجود دارد- تا دلایل اصلی برطرف نشوند نمی‌توانیم خارش را به درستی درمان کنیم.

وی ادامه می‌دهد: سیستم ایمنی باید در تعادل باشد و ما امیدواریم راهی برای ایجاد دوباره این تعادل در بیمارانی که دچار این شرایط بسیار آزاردهنده می‌شوند پیدا کنیم.
محققان نمونه خونی و نمونه‌هایی از بافت پوست تعداد کمی از بیماران را مورد مطالعه قرار دادند تا به بررسی اختلالات ایمنی در این افراد بپردازند. در نمونه‌های خون سه نفر از بیماران سطوح بالایی از پروتئین IgE مشاهده شد که ایمنوگلوبولینی است که افزایش آن نشانه بروز عفونت و التهاب است. ایمنوگلوبولین‌ها آنتی‎بادی‌هایی هستند که سیستم ایمنی بدن برای جنگ با عفونت می‌سازد. مقادیر بالای IgE معمولا در بیماران مبتلا به آلرژی مشاهده می‌شود.
محققان همچنین دریافتند که مقادیر ایمنوگلوبولینی به نام IgG در بدن این افراد بسیار پایین تر از حد معمول است. تعداد بسیار پایین و غیرعادی یک نوع سلول ایمنی به نام سلولT  CD8 و افزایش تعداد سلول‌های ایمنی به نام ائوزینوفیل که نشانگر التهاب‌های آلرژیک هستند نیز در این افراد گزارش شد.
جالب این که هیچ کدام از این افراد سابقه‌ای از اختلالات آلرژیک نداشتند. کیم می‌گوید: ائوزینوفیل معمولا در بیماران مبتلا به آسم بسیار بالاست، اما بیماران مورد مطالعه مبتلا به آسم نبودند. آن‌ها حتی دچار جوش‌های پوستی هم نبودند و فقط از خارش غیرعادی رنج می‌بردند.
به دلیل تعداد اندک افراد مورد مطالعه هنوز نمی‌توان از این تحقیق نتیجه‌ای قطعی به دست آورد اما محققان می‌گویند خارش احتمالا نشان می‌دهد که بخشی از سیستم ایمنی بدن دچار اشکال شده است. منبع ایسنا.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.