اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 5 خرداد 1395 / کد مطلب: 10846 / نظرات: 0

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار:


800 کیلومتر از قنوات سبزوار نیازمند لایروبی و مرمت



معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: بیش از 800 کیلومتر از قنوات این شهرستان نیازمند لایروبی و مرمت است.
منصور برغمدی در نشست بررسی مشکلات بخش کشاورزی سبزوار افزود: 1012 رشته قنات در این شهرستان شناسایی شده که طول این قنوات حدود 1155کیلومتر است.
وی از مرمت و احیای 20 رشته قنات در 15 روستای این شهرستان طی سال زراعی جاری خبر داد و گفت: اعتبارات مورد نیاز این قنوات از محل اعتبارات ساماندهی اراضی کشاورزی تامین شده است.
وی اظهار کرد: خشکسالی و سیل در سال زراعی جاری حدود 19 میلیارد ریال به 24 رشته قنات این شهرستان خسارت وارد کرده است.
برغمدی افزود: خشکسالی همچنین به 232 چشمه ، 13 رودخانه و 658 حلقه چاه کشاورزی خسارت وارد کرده و در مجموع 280 میلیارد ریال خسارت به منابع آب سبزوار وارد شده است.
وی با اشاره به سرمازدگی و خسارت به محصولات زراعی و باغات این شهرستان هم گفت: 77 میلیارد ریال به محصولات باغی و زراعی این شهرستان خسارت وارد شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون هفت هزار و 800 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصول گندم آبی قرار دارد که تاکنون از 700 هکتار آن دو هزار تن گندم برداشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به 50 هکتار زیر کشت محصول کلزا در این شهرستان افزود: پیش بینی می شود 54 تن محصول کلزا در این شهرستان برداشت شود.
وی گفت: هم اکنون 14 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت جو قرار دارد که پیش بینی می شود حدود 40 هزار تن جو از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شود.
وی با بیان اینکه 30 هکتار از باغات این شهرستان زیر پوشش کشت گل محمدی قرار دارد افزود: تاکنون 30 تن گل محمدی از این باغات برداشت شده است.
وی همچنین با اشاره به اختصاص 21 میلیارد و 600 میلیون ریال از اعتبارات ماده 180 به بخش کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری اظهار کرد: با تخصیص این مبلغ زمینه برای اجرای بخشی از طرح‌ های انتقال آب به اراضی این شهرستان فراهم می ‌شود.
هم اکنون 18 هزار بهره بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری و دامداری شهرستان سبزوار فعالیت دارند. منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.