اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 3 خرداد 1395 / کد مطلب: 10841 / نظرات: 0


از طرح موتور سیکلت الکتریکی تیوان رونمایی شد


از طرح موتور سیکلت الکتریکی تیوان رونمایی شد در هفتمین جشنواره دانشگاهی حرکت در دانشگاه حکیم سبزواری از طرح موتورسیکلت الکتریکی ” تیوان” رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری؛ عضو تیم دانشجویی “تیوان” در حاشیه رونمایی از این طرح با اشاره به موفقیت دانشجویان مکانیک  دانشگاه حکیم سبزواری در طراحی این موتورسیکلت الکتریکی تاکید کرد: این طرح در مسابقات ملی دانشگاه شریف که در شهر ساری برگزار شد،  در تست برد ترکیبی مسیر دشوار رتبه دوم و در شتاب گیری رتبه ۵ را کسب کرد.

آرش برآبادی با تشریح مشخصات فنی این طرح افزود: موتور الکتریکی ”تیوان” با منبع انرژی الکتریکی تغذیه می شود و به ازای ۳ ساعت طی سیکل شهری نیاز به ۸ساعت شاررژ الکتریکی دارد.

این دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به این که منبع انرژی این موتور باتری های الکتریکی از جنس لیتیوم پلیمر است، تصریح کرد: حداقل توان پیوسته موتور الکتریکی این طرح ۵کیلو وات و حداکثر آن ۷ کیلو وات می باشد و این موتور در عرض ۹ ثانیه از صفر کیلومتر به شتاب ۱۰۰کیلومتر می رسد.

وی با بیان این که در ابتدای راه هدف ما این بود که دانشجویان بتوانند در قالب طراحی این خودرو از دانش خود به صورت کاربردی بهره ببرند، ادامه داد: طراحی مفهومی و اجزای این طرح ۶ ماه و ساخت این موتورسیکلت الکتریکی دو ماه به طول کشید.

برآبادی استفاده وسیع از وسایل نقلیه سوختی که به‌ منظور تولید نیروی پیشران خود از موتور احتراق داخلی استفاده می‌کنند را منجر به افزایش آلودگی و انتشار گازهای گلخانه‌ای دانست و اضافه کرد: امروزه به‌ منظور حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، بسیاری از کشورها به‌ دنبال استفاده از منابع انرژی پاک به‌ عنوان انرژی مورد نیاز در بخش حمل و نقل هستند.

وی تاکید کرد: به همین منظور  وسایل نقلیه الکتریکی به‌ عنوان گزینه‌ای مناسب برای برآورده کردن این نیازها مورد توجه قرار گرفته است که طرح موتور الکتریکی ”تیوان” نیز با توجه به عدم استفاده از سوختهای فسیلی جزء وسایط نقلیه با منبع انرژی پاک است.

عضو تیم دانشجویی “تیوان تجاری سازی این طرح را هدف اصلی این گروه عنوان کرد و یادآور شد: برای تجاری سازی نیاز به حمایت مالی داریم و امیدوارم با بهینه سازی این طرح حامی مالی خوبی را جهت تجاری سازی موتورسیکلت الکتریکی ” تیوان” پیداکنیم .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.