اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 خرداد 1395 / کد مطلب: 10837 / نظرات: 0


تولید بیش از 100 اثر محتوایی در خصوص شهدا


تولید بیش از 100 اثر محتوایی در خصوص شهدا
رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: تاکنون بیش از 100 اثر محتوایی ویژه شهدای صدر اسلام، عاشورا، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و جبهه مقاومت تولید شده است.

 حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری در آیین وقف برای شهدا در محل امامزاده شعیب (ع) سبزوار در جمع خانواده های شاهد اظهار کرد: تولید این آثار در قالب کتاب، نرم افزار، انیمیشن و فلش کارت صورت گرفته است.
وی با اشاره به انجام دو سفر راهیان نور به مناطق جنگی لبنان نیز گفت: هنوز اقدام جدی در زمینه راه اندازی کاروان های راهیان نور به این مناطق صورت نگرفته است.
وی افزود: البته در راستای ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت و الگوسازی از شهدای جبهه مقاومت نیز چند اثر در قالب کتاب تولید و به چاپ رسیده که تعدادی از آنها نیز به زبان های مختلف ترجمه شده است.
وی با تاکید بر تبیین، تعمیق و ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، افزود: یکی از اقداماتی که به صورت خاص در این زمینه صورت گرفته تولید سه اثر در قالب کتاب برای شهدای مدافع حرم در زمینه های لزوم دفاع از حرم اهل بیت(ع)، پاسخ به شبهات دفاع از حرم و جمع آوری تاریخ شفاهی زندگی شهدا بوده است.
وی گفت: این موسسه سالانه بیش از یکهزار ماموریت فرهنگی و تبلیغی را در سراسر کشور بویژه در ایام اعزام راهیان نور انجام می دهد.
وی افزود: ستادهای مردمی تکریم از شهدای مدافع حرم نیز با همکاری جوانان انقلابی و بدون وابستگی به نهاد و یا سازمانی خاص در کشور در حال شکل گیری است که هدف از تشکیل آن تکریم از خانواده ها و برگزاری یادواره ویژه این شهدا است.
حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: ترویج فرهنگ جهاد و شهادت نیازمند هزینه است که خانواده شهدا با وقف در این حوزه می توانند گام موثری در پایداری این فرهنگ داشته باشند.
وی گفت: شهدا با حضور در جبهه ها، بسیاری از توطئه های دشمن را خنثی کردند و به طور یقین فرهنگ حاصل از خون آنها نیز می تواند بهترین راه نجات جوانان و نوجوانان ما از آسیب های اجتماعی و توطئه های فرهنگی دشمن باشد.
رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: خانواده شهدا بهترین واقف برای حفظ این فرهنگ هستند و می توانند در این حوزه گامهای موثری را بردارند.
حجت الاسلام حسین نیساری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار نیز گفت: 12 مورد وقف سال گذشته توسط خانواده معظم شاهد سبزوار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفت که تا کنون چهار مورد آن رسما به ثبت رسیده است.
هم اکنون یکهزار و 972 موقوفه و 10 هزار 399 رقبه در شهرستان سبزوار وجود دارد.
شهرستان سبزوار بیش از یک هزار و 100 شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.منبع ایرنا. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.