اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 27 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10822 / نظرات: 0

فرماندار جوین :


وجود کارخانه لبنی در جوین ضروری است


وجود کارخانه لبنی در جوین ضروری است
 فرماندار جوین گفت : نبود کارخانه لبنی در این شهرستان ظلم بزرگی در حق دامداران این منطقه بوده زیرا آنها مجبورند شیر تولیدی خود را با قیمت پایین به واسطه ها بفروشند.   
ابراهیم جدی کار اظهار کرد: روزانه حدود 70 تن شیر خام از این منطقه به شهرستان های دیگر صادر می شود.
وی با بیان اینکه احداث کارخانه فراورده های لبنی در جوین یکی از خواسته های دامداران این منطقه است ، افزود: در این مورد مذاکراتی با مسئولان مربوطه انجام شده است .
وی خواستار سرمایه گذاری بخش خصوصی در این مورد شد و افزود: ما از متقاضیان احداث کارخانه لبنی در این شهرستان حمایت های لازم را انجام خواهیم داد.
فرماندار جوین گفت : دامداران این شهرستان در حال حاضر بایستی شیر تولیدی خود را به خاطر نبود کارخانه با قیمت پایین به واسطه ها بفروشند و در مقابل نهاده های دامی را با قیمت بالاتری تهیه کنند که این کار از نظر اقتصادی برای دامداران مقرون به صرفه نیست .
فرماندار جوین گفت : صاحبان صنعت و مسئولان مربوطه بایستی کمک کنند تا با احداث یک کارخانه لبنی مشکل دامداران این شهرستان را برطرف کنند و در حال حاضر نیز ارتباط دامداران را با کارخانه های لبنی شهرستان ها بر قرار کنند.
وی افزود: شهرستان جوین دارای پتانسیل های خوبی درحوزه کشاورزی و دامداری دارد و 75 درصد جمعیت این شهرستان به شغل دامداری و کشاورزی مشغول هستند.
جدی کار افزود: این شهرستان باداشتن 142 هزار راس دام سبک و 12 هزار و 550 راس دام سنگین سهم بسزایی در تولید فراورده های دامی استان و کشور دارد.
وی همچنین گفت : سالانه 1570تن گوشت قرمز و 2700 تن گوشت سفید در شهرستان جوین تولید می شود. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.