اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 25 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10817 / نظرات: 0

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:


600 مدرسه در خراسان رضوی بهره برداری شد


600 مدرسه در خراسان رضوی بهره برداری شد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 600 مدرسه با بیش از چهار هزار کلاس درس طی سال گذشته در این استان به بهره برداری رسید.
 سید جواد حسینی در مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز سبزوار افزود: همچنین در این مدت 23 مرکز شاهد پژوهی در خراسان رضوی بهره برداری شد که این اقدام به عنوان یک ابتکار از سوی این اداره کل در کشور معرفی شد.
وی با اشاره به اینکه تمام این طرح ها در دوران محدویت های اعتباری دولت یازدهم انجام شده است ادامه داد: در سال گذشته با پیگیری صورت گرفته برای نخستین بار ساخت بزرگترین هتل فرهنگیان کشور ویژه فرهنگیان استان خراسان رضوی در شهرستان ساری با اعتبار 190 میلیارد ریال آغاز شد که تا یک سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی افزود: ساخت بزرگترین هنرستان اقامتی گردشگری استان پیرامون حرم مطهر رضوی با ظرفیت 820 نفر نیز در دستور کار قرار گرفت.
حسینی گفت: هدف از ایجاد این هنرستان ارائه آموزش های گردشگری در راستای ترویج فرهنگ رضوی است که افراد مقیم در آن از این آموزش ها بهره مند می شوند.
وی اظهار کرد: همچنین در سال گذشته زمینی به مساحت 50 هکتار از طریق کمک های خیران برای ساخت بزرگترین دهکده المپیاد ورزشی خاورمیانه در این استان تامین و اعتباری به مبلغ 100 میلیارد ریال برای اجرای این طرح جذب شده که ساخت آن در آینده نزدیک آغاز می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: با پیگیری های صورت گرفته در سال گذشته برای نخستین بار مجتمع بزرگ بازی درمانی کودکان در این استان به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به فعالیت 10 انجمن صنفی ویژه معلمان در استان خراسان رضوی اظهار کرد: هر کدام از این انجمن های صنفی دارای مکان خاص بوده و در این زمینه 100 درصد رشد داشته ایم.
وی افزود: با اشاره به نیاز سنجی انجام شده ، سه پلی کلینیک مجهز نیز امسال در شهر مشهد ساخته می شود.
وی با بیان اینکه تعداد مراکز پژوهشی ما در این استان از 20 مرکز به 43 مرکز افزایش یافته است گفت : با وجود محدودیت های اعتباری 38 درصد مدارس این استان هوشمند سازی و بیش از 12 هزار کلاس درس نیز تجهیز شده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره برنامه های این اداره کل برای ارتقای سطح آموزش در مناطق عشایری و روستایی این استان نیز افزود: حدود 24 هزار دانش آموز درمناطق محروم و عشایری این استان درحال تحصیل هستند.
وی اظهار کرد: برای ارائه خدمات آموزشی و ارتقای سطح آموزش طرح خرید خدمات آموزشی در این مناطق اجرا می شود.
حسینی گفت: در این طرح نیروی های بومی این مناطق برای ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان به کار گرفته شده اند که هدف از آن محرومیت زدایی در این مناطق است.
وی ادامه داد: بیشترین توجه ما به ساخت مدارس شبانه روزی در مناطق محروم و عشایری و بهره مندی دانش آموزان از حق تحصیل است.
در این مراسم که فرماندار، منتخب مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان سبزوار حضور داشتند از خیرین مدرسه ساز این شهرستان قدردانی شد.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.