اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10812 / نظرات: 0

مدیر آموزش و پرورش سبزوار:


سیاست آموزش و پرورش تربیت نسلی سالم و دین مدار است



مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت : سیاست آموزش و پرورش تربیت نسلی سالم ، دین مدار، متدین و مستقل است.
به گزارش خبرنگار سبزوارپیام ، مرتضی بینش ظهرچهارشنبه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره نوجوان سالم و پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی افزود : نظام آموزش و پرورش با ایجاد فضای ایمن و سالم نقش موثری در پیشگیری آسیب ها دارد .
وی جدی بودن فرایندهای علمی ،آموزشی و کنکور را از عوامل اضطراب و نگرانی و رقابت پذیری را  یکی از عوامل ناهنجاری در بین برخی دانش آموزان دانست .
 بینش افزود : در طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی سهمیه سبزوار 60 مدرسه بوده که ما 150 مدرسه را تحت پوشش قرار دادیم .
 وی همچنین گفت : آسیب های اجتماعی در مدارس حول محور دانش آموزان ، همکاران و والدین در قالب خود مراقبتی ، مهارتهای مقابله ای و مهارتهای مدارس عاری از خطر برگزار شده است.
وی افزود :  کارگاههای والدین نیزبا  موضوعاتی چون فرزند پروری ، مهارتهای زندگی  و اعتیاد برگزار شد.
  بینش گفت :  در جشنواره نوجوان سالم آموزش پرورش 20  دانش آموز و  یک همکار در 13 رشته برگزیده استانی شدند و سبزوار رتبه دوم استان را کسب کرد.
 وی همچنین گفت : در بخش شهرستان نیز 313 اثردر رشته های مختلف  برای کارشناسی ارسال شد  که  59 دانش آموز برگزید شدند.  
فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار با بیان اینکه دغدغه معظم له نگرانی برای نسل جوان است ،  گفت: امنیت دانش آموزان رکن و اساس توسعه جامعه است.
 سرهنگ سید محمد هاشم زاده هاشمی افزود : علیرغم همایش و سیمینارهای مختلف در بحث آسیب هایی اجتماعی اما شاهد افزایش آسیب ها هستیم .
وی  توجه به دین و معارف اسلامی و دوری از تجملات و توجه والدین به فرزندان را از عوامل موثر در جلوگیری از آسیب های اجتماعی دانست.
 وی با بیا ن اینکه نیروی انتظامی متولی قطعی امنیت داخلی کشور است ، افزود :  معلمان به عنوان افسران جنگ نرم ذهن دانش آموزان را به سمت آموزه های دین سوق دهند.
 وی همچنین گفت : جنگ نرم فرهنگی و خزنده دشمن نسل جوان را از محتویات دین دور  می نماید و  دشمن از این طریق  سعی می کند استقلال و پیشرفت انقلاب اسلامی را با کندی مواجه نماید.
هاشم زاده هاشمی ادامه داد : فضای مجازی ،  نشر اکاذیب ،  شایعه پردازی  و بی لیاقت جلوه دادن مسئولان نظام بخش از توطئه دشمن  در جنگ نرم است.
در پایان این مراسم از معلمان و دانش آموزان برتر تقدیر شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.