اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10803 / نظرات: 0


يادواره شاهدان قلم در سبزوار


يادواره شاهدان قلم در سبزوار  
دومين يادواره شهداي فرهنگي و دانش آموز سبزوار با عنوان 'شاهدان قلم' روز دوشنبه در اين شهرستان برگزار شد.

مدير آموزش و پرورش سبزوار در اين مراسم گفت: برگزاري اين يادواره ها از مهمترين تكاليف ما در آموزش و پرورش است.
مرتضي بينش با بيان اينكه مقدمات اجرايي اين يادواره از سال گذشته آغاز شده است افزود: 203 اثر فرهنگي از سوي دبيران و 1500 اثر از سوي دانش آموزان در ارتباط با شهيد پژوهي، امام شناسي، قرآن از نگاه شهدا و نقش نماز در زندگي شهدا به دبيرخانه اين يادواره ارسال شده است.
وي اظهار كرد: از اين تعداد شش اثر از آثار دانش آموزان اين شهرستان به مرحله استاني و 17 اثر نيز به مرحله كشوري راه يافته است.
وي با اشاره به چاپ تمبر اختصاصي براي شهداي دانش آموز و يادواره شهداي قلم اين شهرستان گفت: يكي از اقدامات ما در مركز شهيد پژوهي آموزش و پرورش سبزوار معرفي شهيد احمد نظيف به عنوان كوچكترين رزمنده دوران دفاع مقدس بود.
بينش افزود: شهيد احمد نظيف دانش آموز 12 ساله سبزوار در تير ماه سال 1360 عازم جبهه هاي جنگ شد و 25 روز بعد در منطقه قلاويزان مهران بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد.
وي همچنين با اشاره به تدوين دو كتاب در حوزه پژوهش در مورد شهداي فرهنگي و دانش آموز سبزوار توسط مركز شهيد پژوهي اين اداره اظهار كرد: يك كتاب از اشعار شهداي فرهنگي و دانش آموز سبزوار نيز تدوين شده كه در حال چاپ مي باشد.
وي گفت: مجموعه مقالات دانش آموزان با موضوعات مختلف حوزه شهيد شناسي و
كتابي نيز در باره وصيت نامه هاي شهداي فرهنگي و دانش آموز سبزوار تدوين و به چاپ رسيده است.
مدير آموزش و پرورش سبزوار افزود: يكي از برنامه هاي امسال حوزه نشر فرهنگ ايثار و شهادت برگزاري همايشي با محوريت معلمان و دانش آموزان كشور در حوزه توسعه و نشر فرهنگ ايثار و شهادت است.
منتخب مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم گفت: بايد فرهنگ نشات گرفته از دوران دفاع مقدس را به نسل هاي امروز منتقل كنيم.
حسين مقصودي با بيان اينكه نسل جوانان جهان اسلام تشنه فرهنگ اهل بيت (ع) و فرهنگ شهدا و دفاع مقدس است افزود: حضور فعال جوانان مسلمان در گروه هاي مقاومت اسلامي مانند حزب الله لبنان، جهاد اسلامي، حماس و حضور در جبهه مقاومت سوريه و يمن نشانه تاسي آنان به فرهنگ اهل بيت (ع) و شهداي دوران دفاع مقدس ايران است.
وي با بيان اينكه امروز گروه هاي تكفيري و داعش سعي در ايجاد تفرقه در جهان اسلام دارند اظهار كرد: اين امر وظيفه مسلمانان واقعي را سنگين تر كرده است.
وي گفت: جوانان ما افرادي مومن و انقلابي هستند و وظيفه داريم براساس فرمايشات رهبر معظم انقلاب نسبت به ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه تلاش كنيم.
مقصودي با بيان اينكه همه دستگاهها و نهادهاي فرهنگي بايد در اين زمينه تلاش كنند افزود: ما نيز به عنوان منتخب مردم در مجلس شوراي اسلامي وظيفه داريم در زمينه رشد، توسعه و نشر فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه گام برداريم.
در اين يادواره از خانواده شهداي فرهنگي و دانش آموز سبزوار قدرداني شد.
شهرستان سبزوار در دوران دفاع مقدس 23 معلم و 46 دانش آموز تقديم انقلاب و نظام جمهوري اسلامي كرده است.منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.