اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10796 / نظرات: 0

منتخب مردم سبزوار در مجلس دهم


اقتصاد مقاومتی با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در سبزوار محقق می‌شود


 منتخب مردم سبزوار در مجلس دهم گفت: اقتصاد مقاومتی با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در سبزوار محقق می‌شود.

 حسین مقصودی ظهر امروز در دیدار با امام جمعه سبزوار با بیان اینکه امروز موضوع اقتصاد مقاومتی به مهمترین راهبرد نظام تبدیل شده است، اظهار داشت: مجلس آینده یقیناً اجرای عملیاتی شعار سال را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه موضوع تحقق شعار سال دارای ابعاد مختلف ملی، منطقه‌ای، استانی و شهرستانی است تصریح کرد: ما در شهرستان سبزوار باید برای اجرای آن با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود تلاش کنیم.

مقصودی با بیان اینکه همدلی و همزبانی باید به‌عنوان رکن مهم تحقق برنامه اقتصاد‌مقاومتی مورد توجه مسئولان باشد خاطرنشان کرد: مهمترین عامل زیرساختی تحقق برنامه اقتصاد‌مقاومتی توجه به سرمایه‌های انسانی داخلی منابع و بخش‌های صنعت، کشاورزی، کارآفرینی و تولید است.

وی با بیان اینکه نشست‌های مختلفی با مسئولان و سرمایه گذاران در شهرستان در زمینه اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستانی و منطقه‌ای گذاشته شده است، عنوان کرد: بخشی از مشکلات امروز در بخش‌های صنعت و کشاورزی در حوزه شهرستانی و منطقه‌ای قابل رفع است که انتظار ما از مسئولان توجه ویژه به این موضوع است.

مقصودی با بیان اینکه رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری در مورد برنامه اقتصاد مقاومتی و اجرای عملیاتی آن تکلیفی شرعی و قانونی برعهده مسئولان گذاشنته است، یادآور شد: منطقه غرب خراسان‌رضوی دارای ظرفیت‌های خوب معدنی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری است و اگر به همین موضوعات توجه شود، زمینه افزایش اشتغال و کارآفرینی در منطقه فراهم شده است.

مقصودی گفت: مسئولان وظیفه دارند تا بسترهای مناسب قانونی را در این زمینه فراهم کنند تا بتوانیم با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی زمینه برای بهره برداری از این ظرفیت‌ها در منطقه را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: مشکلاتی که نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد شناسایی شده و اقدامات لازم در مورد آن‌ها انجام می‌شود، اما انتظار ما از مسئولان شهرستان پیگیری برای حل مشکلات محلی و منطقه‌ای در خود شهرستان است.

امام جمعه سبزوار نیز در این دیدار اظهار داشت: مقام معظم رهبری بیش از 10 سال است که به موضوع اقتصاد مقاومتی در شعارهای مختلف پرداخته‌اند و هر بار آن را در قالب شعاری برای سال مطرح کرده‌اند.

حجت‌الاسلام غلامحسین ابراهیمی افزود: برنامه دارای ابعاد مختلف ملی، منطقه‌ای، استانی و شهرستانی است و ما در شهرستان سبزوار باید برای اجرای آن با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای این برنامه تنها متوجه مسئولان نیست گفت: مردم در اجرای این برنامه و تحقق شعار امسال نقش مهم و اساسی دارند و مسئولان شهرستان باید برای استفاده از ظرفیت مردمی و بخش خصوصی در این زمینه برنامه ریزی کنند.

امام‌جمعه سبزوار اضافه کرد: بارها به مسئولان شهرستان تذکر داده‌ام که موضوع اشتغال و حل معضل بیکاری جوانان باید به عنوان یک راهبرد مهم در دستور کار باشد و باید برای آن برنامه ریز شود.

وی گفت: ناهجاری‌هایی که امروز در سطح شهرستان مشاهده می‌شود محصول بیکاری جوانان است و از مسئولان انتظار داریم که در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

ابراهیمی ادامه داد: در دیدار با کارگران، صنعتگران و تولیدکنندگان نیز اعلام کرده‌ایم که بخش تولید،کارآفرینی،کشاورزی در سبزوار با مشکلاتی مواجه شده و برای حل آنها باید برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را به عنوان راهنما و نصب‌العین خود قرار دهند،گفت: یکی از مهمترین رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی و شعار سال است.منبع تسنیم.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.