اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 14 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10775 / نظرات: 0

رئیس دادگستری سبزوار:


دستگاه قضا برکاهش آسیب های اجتماعی تاکید دارد


دستگاه قضا برکاهش آسیب های اجتماعی تاکید دارد
رئیس دادگستری سبزوار گفت:دستگاه قضا در سبزوار برکاهش آسیب های اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم تاکید دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن سیدآبادی در دیدار با اعضاء ستاد جشن گلریزان سبزوار اظهارداشت: یکی از راه های جلوگیری و پیشگیری از جرائم اجتماعی کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد گرفتاردر زندان است.
وی با بیان اینکه دستگاه قضا در سبزوار حمایت جدی را در برگزاری این جشن ها در شهرستان دارد تصریح کرد: برگزاری این مراسم خدمت بزرگی به افرادی است که سابقه ای در زمینه جرائم عمدی ندارند و تنها به خاطر جرائم غیر عمدی مانند دیه،مهریه،بدهکاری و... در زندان هستند.
حجت الاسلام سید آبادی با اشاره به اینکه موضوع برگزاری جشن های گلریزان باید به عنوان یک فرهنگ در شهرستان نهادینه شود خاطرنشان کرد: برگزاری جشن های گلریزان در حقیقت در کاهش آسیب های اجتماعی بزهکاری در جامعه تاثیر جدی دارد.
وی با بیان اینکه دین اسلام و ائمه شیعه بر دستگیری از نیازمندان و افراد تنگ دست جامعه تاکید دارد گفت: برگزاری جشن های گلریزان سنت حسنه ای است که برای خیرین و کمک گنندگان باقیات الصالحات محسوب می شود.
رئیس دادگستری سبزوار با اشاره به اینکه سیاست دستگاه قضا توصیه بر پیشگیری جرائم و کاهش آسیب های اجتماعی است گفت:یکی از اهداف مهم برگزاری جشن های گلریزان توجه تحکیم بنیان خانواده،پیشگیری از وقوع جرائم و کاهش بزهکاری در جامعه است.
 وی با بیان اینکه بات تلاش نیروی انتظامی و دستگاه در شهرستان امروز با هرجرمی با قدرت برخورد می شود گفت: با تلاش صورت گرفته امروز شهرستان سبزوار به عنوان یکی از شهرستان های امن استان شناخته می شود.

در ادامه این نشست نیز دادستان سبزوار با تاکید بر برگزاری جشن های گلریزان ویژه آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان گفت: زندانیان جرائم افرادی هستند که درحقیقت به خاطر ضمان مالی در زندان بسر می برند.
سید محمد حسینی با تاکید براینکه جشن های گلریزان متعلق به مردم است تصریح کرد: از ابتدای برگزاری این جشن ها در سه سال گذشته همواره شاهد کمک های خوب خیرین شهرستان بوده ایم.
وی با بیان اینکه برای برگزاری این جشن ها نیاز به فرهنگ سازی داریم خاطرنشان کرد: این جشن ها باید با حضور پر شور مردم برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز عده ای از افراد جامعه اطلاع درستی از دلایل برگزاری این جشن ندارند یادآورشد: مجموعه حمایت از زندانیان نیز در کنار ستاد جشن گلریزان شهرستان سبزوار قرار دارد و کمک های شایان خود را برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد می کند.
حسینی گفت: در سال گذشته با مبلغ 20 میلیون تومان برای آزاد سازی این عزیزان پرداخت شد که امیدواریم این میزان امسال افزایش یابد.
دادستان با تاکید بر شناسایی خیرین و دعوت از آنها برای برگزاری جشن گلریزان در سبزوار گفت:کمک کردن به این جشن و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به نوعی پرداخت زکات درآمد های ماست که در این راه هزینه می شود.

در ادامه این نشست نیز رئیس اداره زندان و اقدامات  تامینی و تربیتی سبزوار با بیان اینکه جشن گلریزان ویژه آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد برای چهارمین سال پیاپی در شهرستان برگزار می شود گفت: در سال گذشته مبلغ 161 میلیون تومان توسط خیرین به ستاد جشن گلریزان سبزوار کمک شد که زمینه آزاد سازی 19 زندانی در شهرستان را فراهم کرد.
حسین کیوانلو با بیان اینکه ستاد دیه استان نیز کمک هایی را برای آزاد سازی زندانیان در شهرستان کرده است تصریح کرد: با تلاش واحد مددکاری زندان سبزوار نیز بخشی از مطالبات شاکیان این افراد بخشیده شده که زمینه برای آزاد سازی زندانیان فراهم شده است.
کیوانلو گفت: تا ابتدای سال 95 تعداد هشت زندانی از محل این کمک ها آزاد شده بودند که با پیگیری صورت گرفته از ابتدای سال جاری تعداد 11 زندانی دیگر از محل این کمک آزاد سازی شده اند.
رئیس اداره زندان و اقدامات  تامینی و تربیتی سبزوار سبزوار خاطرنشان کرد:تعداد 22 زندانی دیگر نیز در این مدت با تلاش واحد مددکاری زندان سبزوار و اخذ رضایت و کاهش مطالبات شاکیان از زندان آزاد شده اند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.