اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 13 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10768 / نظرات: 0


آغاز جشنواره قرآن وعترت در سبزوار


آغاز جشنواره قرآن وعترت در سبزوار  سی و یكمین جشنواره منطقه ای قرآن و عترت دانشگاه های شرق كشور روز دوشنبه طی مراسمی در سبزوار استان خراسان رضوی آغاز به كار كرد.
 
معاون فرهنگی دانشگاه حكیم سبزواری در این مراسم گفت: این جشنواره با حضور دانشجویان 38 دانشگاه از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان و سمنان به مدت سه روز در این دانشگاه ادامه دارد.
حجت الاسلام رضا كشاورز افزود: این جشنواره با محور فرهنگ و مضامین قرآنی، در راستای ارتقای سطح فرهنگ قرآنی، اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در 2 بخش زنان و مردان و در سه رشته حفظ، ترتیل و تحقیق برگزار می شود.
وی اظهار كرد: در بخش تحقیق 181 اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شد كه 83 اثر از این تعداد در كمیته داوران جشنواره پذیرفته شده و در جشنواره ارائه می شود.
وی با بیان اینكه در بخش ترتیل نیز 98 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: از این تعداد 19 اثر به بخش نهایی جشنواره راه یافته است.
حجت الاسلام كشاورز افزود: رشته حفظ قرآن این جشنواره در سه بخش حفظ كل، 10جزء، 20 جزء و پنج جزء قرآن كریم برگزار می شود كه در این رشته نیز 42 نفر از حافظان قرآن به این جشنواره راه پیدا كرده اند.
وی ادامه داد: در حاشیه برگزاری این جشنواره محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز دانشجو و مراسم تجلیل از پیشكسوتان قرآنی برگزار می شود.
هم اكنون بیش از 9 هزار دانشجو در 10 دانشكده دانشگاه حكیم سبزواری در حال تحصیل هستند منبع ایرنا.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.