اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10765 / نظرات: 0

فرماندار ويژه سبزوار:


بي توجهي به مهارت آموزي از آفات نظام تعليم و تربيت است


بي توجهي به مهارت آموزي از آفات نظام تعليم و تربيت است  معاون استاندار خراسان رضوي و فرماندار ويژه سبزوار گفت: بي توجهي به آموزش مهارت هاي زندگي و اجتماعي از آفت هاي نظام تعليم و تربيت است.
 
احمد برادران در آيين گراميداشت روز معلم، اظهار كرد: آموزش و پرورش در نظام اجتماعي ايران داراي جايگاه ويژه اي است كه در همه امور زندگي افراد نقش مهمي ايفا مي كند.
وي با اشاره به اجراي نظام تحول بنيادين در نظام آموزش و پرورش افزود: امروز دانش آموزان را بايد در بخش هاي مختلف اجتماعي، ديني، سياسي، فرهنگي و علمي مورد ارزشيابي قرار داد و نبايد تنها به بخش علمي آن توجه كرد.
برادران با بيان اينكه برخي از دانش آموزان در حوزه مهارت هاي زندگي داراي توانمندي هاي خاص اجتماعي و فرهنگي هستند، گفت: وظيفه آموزش اين مهارتها در كنار نظام خانواده، برعهده آموزش و پرورش است كه متاسفانه در سال هاي گذشته نتوانسته ايم به اين موضوع بپردازيم.
فرماندار سبزوار گفت: دولت يازدهم از ابتداي استقرار خود توجه خوبي به وضعيت معيشتي معلمان و تحول نظام آموزشي داشته و با وجود محدوديت هاي مالي درصدد حل مشكلات نظام تعليم و تربيت بوده است.
وي گفت: يكي از آفات بزرگ آموزش و پرورش در گذشته فعال نبودن شوراهاي شهرستاني آموزش و پرورش بود كه خوشبختانه امروز در سبزوار شاهد برگزاري نشست هاي منظم شوراي آموزش و پرورش هستيم.
وي افزود: با پيگيري اعضاي شوراي آموزش و پرورش سبزوار مدارس خوبي در مناطق محروم و روستايي اين شهرستان با همكاري خيران ساخته شده است.
منتخب مردم سبزوار در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نيز در اين آيين گفت: مهمترين ركن اجراي برنامه اقتصاد مقاومتي داشتن نيروي متخصص است.
حسين مقصودي افزود: نظام آموزش و پرورش نقش مهمي در تحقق برنامه اقتصاد مقاومتي دارد و اين موضوع نيازمند حمايت هرچه بيشتر دولت و مجلس از اين بخش است.
وي ادامه داد: معلمان سرمايه هاي اجتماعي هستند كه وظيفه تربيت مهمترين نيروي كار و آينده سازان كشور را دارند و همين موضوع اهميت توجه به بهبود وضعيت معيشتي آنان را دوچندان كرده است.
وي افزود: يكي از راه هاي توجه به بهبود وضعيت معيشتي معلمان، ايجاد معاونت اقتصادي در وزارت آموزش و پرورش است.
حدود 52 هزار دانش آموزش در 287 آموزشگاه شهرستان سبزوار در حال تحصيل هستند.
شهرستان سبزوار حدود 9 هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد.منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.