اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 7 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10742 / نظرات: 0

عض كميسيون صنايع و معادن مجلس:


شرايط خوبي براي تبادلات تجاري بين ايران و روسيه فراهم شده است


شرايط خوبي براي تبادلات تجاري بين ايران و روسيه فراهم شده است  عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: شرايط خوبي براي تبادلات تجاري بين ايران و روسيه فراهم شده است.
به گزارش ايرنا، رمضانعلي سبحاني فر  در نشست با خبرنگاران در سبزوار افزود: با ديپلماسي فعال دولت و شرايطي كه در منطقه بوجود آمده امروز شاهد تغيير رفتار كشورهاي مختلف نسبت به جمهوري اسلامي ايران و علاقه مندي آنها براي تجارت و تبادلات بازرگاني هستيم.
رئيس گروه پارلماني دوستي ايران و روسيه اظهار كرد: تحريم هاي برخي كشورها عليه ايران و روسيه سبب شده است اين دو كشور به موضوع تحريم به عنوان يك فرصت بنگرند.
نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي افزود: امروز ايران و روسيه تبديل به شركاي اقتصادي و سياسي خوبي در سطح منطقه شده اند و در برابر مسائلي مانند تروريسم، داعش، حل موضوع سوريه و فعال شدن تجارت و بازرگاني ديدگاه مشتركي دارند.
سبحاني فر با بيان اينكه امروز بازار روسيه آمادگي پذيرش سرمايه گذاران و بازرگانان ايراني را دارد اظهار كرد: هماهنگي هاي خوبي با كشور روسيه در زمينه تامين ميوه، سبزيجات، مواد پروتئيني و دارو صورت گرفته كه تجار ما مي توانند از اين فرصت استفاده كنند.
وي گفت: بايد با ايجاد قوانين و طرح هاي تشويقي شرايطي فراهم شود كه تجار ايراني به سوي داد و ستد با كشور روسيه بروند.
سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي همچنين با بيان اينكه دوران پسا تحريم فرصت مناسبي براي سرمايه گذاري ايراني و خارجي در كشور بوجود آورده است افزود: امروز شرايط خوبي در كشور فراهم شده و كشورهاي مختلف آمادگي خود را براي تحكيم روابط اقتصادي با ايران اعلام مي كنند.
وي اظهار كرد: شرايط بد تحريم به بركت تلاش و ديپلماسي فعال دولت يازدهم از بين رفته و كشور با شرايط جديد مواجه است كه نويد بخش رونق اقتصادي و خروج از ركود اقتصادي مي باشد.
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي يكي از موانع توليد در كشور را زياد بودن سودهاي بانكي دانست و گفت: نظام بانكداري ما با نظام بانكداري بدون ربا فاصله بسيار دارد و همين امر سبب شده تسهيلاتي كه در زمينه هاي مختلف پرداخت مي شود با بازپرداخت بسيار همراه باشد.
وي افزود: دولت و مجلس شوراي اسلامي به دنبال كاهش سود بانكي هستند تا بتواند با پرداخت تسهيلات ضروري به كارآفرينان به رونق بخش توليد و صنعت كمك كنند.
سبحاني فر با بيان اينكه در قانون بودجه سال جاري تلاش شده است وابستگي به نفت كاهش يابد ادامه داد: بودجه بدون نفت از انتظارات رهبر معظم انقلاب و سياستي است كه دولت آن را پيگيري مي كند كه اميدواريم در سال هاي آينده شاهد تحقق اين موضوع باشيم.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.