اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 4 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10722 / نظرات: 0

یک مسئول :


آموزش دو هزار راوی روحانی در حوزه تبیین خاطرات و ترویج فرهنگ شهادت



- معاون پژوهشی و مطالعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا گفت: بیش از دو هزار راوی روحانی در حوزه تبیین خاطرات و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آموزش دیده اند.

حجت الاسلام محمدباقر نادم  در آیین یادبود شهید رضا دامرودی، از شهیدان مدافع حرم، در روداب سبزوار اظهار كرد: اكنون بیش از 500 راوی زیر نظر این موسسه در سراسر كشور فعالیت می كنند.
وی افزود: تاكنون بیش از 50 عنوان كتاب و 100 عنوان محصول فرهنگی مختلف شامل فلش كارت، نرم افزار، سی. دی و دی.وی.دی تولید و در اختیار علاقه مندان حوزه شهید و شهادت قرار گرفته است.
وی گفت: همچنین در حال حاضر تیمی از روحانیون و طلاب جوان در حال تهیه كتاب و جمع آوری خاطرات و زندگی نامه شهدای مدافع حرم هستند.
حجت الاسلام نادم افزود: مهمترین برنامه سال جاری این موسسه، آموزش راویان روحانی و تولید محتوا در زمینه های فرهنگی مرتبط با شهدا است.
وی با اشاره به اینكه امروز وظیفه اصلی ما در حوزه جنگ نرم، مقابله نرم با دشمن است، ادامه داد: برای رویایی با دشمن باید از سلاحی مانند سلاح خود دشمن استفاده كرد و ما در حوزه جنگ نرم سلاحی بهتر از معارف اهل بیت (ع) و معنویت نداریم.
وی گفت: این معنویت و معارف اهل بیت (ع) در سیره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم متبلور شده كه باید با ترویج فرهنگ شهادت آن را به جوانان و نوجوانان معرفی كنیم.
وی با اشاره به اینكه فضای فرهنگی كشور زمینه خوبی برای شناساندن شهدا به نسل جوان و نوجوان دارد، گفت: امروز بالاترین و بهترین كاری كه می توان در كشور برای مقابله با جنگ نرم انجام داد، شناسایی و استخراج گنج معارف شهدا و تبیین آن برای نسل امروز است.
نادم ادامه داد: یكی از مهمترین نكات، موضوع امر به معروف و نهی از منكر در جامعه است كه باید نسل جوان امروز ما به آن توجه كند.
شهید رضا دامرودی، عضو گردان امام حسین (ع) سپاه ناحیه سبزوار و جمعی لشگر عملیاتی پنج نصر خراسان رضوی در روز 25 مهر سال گذشته در منطقه عطین از حوالی شهر حلب سوریه در نبرد با تروریست های تكفیری داعش به شهادت رسید. منبع ایرنا.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.