اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 20 آبان 1390 / کد مطلب: 1066 / نظرات: 0

امام جمعه داورزن /


ولایت فقیه امروز استمرار حرکت پیامبر(ص) در عید غدیر خم است


ولایت فقیه امروز استمرار حرکت پیامبرص در عید غدیر خم است امام جمعه بخش داورزن گفت : ولایت فقیه و حکومت اسلامی درایران استمرار حرکت پیامبر گرامی اسلام در عید غدیر خم و ابلاغ ولایت حضرت علی (ع) است .

حجت الاسلام و المسلمین محمود مداحی در جمع نمازگزاران با بیان این مطلب افزود : این استمرار فقط با این  تفاوت که مردم آن روز پشت سر ولایت حرکت نکردند ولی امروز مردم ایران برای ولایت جان می دهند استمرار پیدا کرده است .

وی در ادامه به تبیین اهداف عید غدیر پرداخت و گفت : بلا شک عید غدیر خم از اعیاد قربان و فطر برای مسلمانان بالاتر و والاتر است .

وی ادامه داد: پیامبر در روزی که حجه الوداع نام گرفت  قطعا دلیلی بسیار بزرگتر از این موضوع که حضرت علی (ع) دوست و یاور من است را داشت .

وی با اشاره به آیه شریفه قرآن در ابلاغ امامت عنوان کرد : چرا نباید گروهی بپذیرند که در غدیر خم ولایت و امامت حضرت علی (ع) ابلاغ شد حال آنکه بزرگان آن زمان  هم این موضوع را به حضرت علی(ع) تبریک گفتند .

حجت الاسلام و المسلمین مداحی تاکید پیامبر در روز غدیر خم   راستی و صدق خود را یادآورشد و ادامه داد: در پی مقدمه چینی های پیامبر و اقرار گرفتن از مردم در این روز بایستی مسئله مهم و حیاتی جهان اسلام که همان اعلام  ولایت و رهبری حضرت علی (ع) بعد از ایشان بود نهفته باشد .

وی با اشاره به استمرار ولایت حضرت علی در ولایت فقیه تصریح کرد : امروز دشمنان نظام و انقلاب برآن هستند تا این بارقه امید جهان اسلام را از مسلمانان بگیرند.

امام جمعه بخش داورزن با اشاره به نام برخی حکومتها به جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام به دنبال حکومتی  هستند که فقط نام جمهوری اسلامی را یدک بکشند تا بتوانند بردگی جوامع اسلامی را دنبال کنند.

وی   به برخی حوادث و رویدادهای انجام شده در هیجدهم ذالحجه اشاره کرد و گفت : در این روز حضرت ابراهیم به آتش انداخته شد و توبه حضرت آدم پذیرفته شده و حضرت موسی و حضرت سلیمان  جانشین برای خود معرفی کرده و عقد اخوت اسلامی توسط پیامبر در بین مسلمانان جاری شد.

امام جمعه داورزن در ادامه به مناسبتهای ویژه این هفته اشاره و تصریح کرد: تولد امام هادی (ع)که فردی بسیار خوشرو  وخوش طینت بود می تواند الگوی مناسبی برای شیعیان برای نحوه برخورد با برادران دینی باشد.

وی اعطای فدک توسط پیامبر   به حضرت زهرا را خاطر نشان شد و ادامه داد: پیامبر با دور اندیشی برای ایجاد قدرت اقتصادی به شیعیان  فدک را به حضرت فاطمه بخشید حال انکه با ناجوانمردی این هدیه رسول خدا را از دختر ایشان گرفتند

حجت السلام و المسلمین مداحی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی ادامه داد: متاسفانه برای یک حکومت دینی این مایه شرمساری است که سرانه کتابخوانی آن فقط چند دقیقه باشد.

وی اهمیت کتاب و کتاب خوانی در اسلام را بسیار مهم عنوان کرد و گفت : این اهمیت در حدی است که خداوند به نوشتن و کتابت قسم یاد کرده است .

وی اهدا کتاب و احداث کتابخانه را صدقه جاریه عنوان کرد و گفت : باید هر فرد ایرانی با اهدا یک جلد کتاب و یا کمک به احداث کتابخانه در این امر مقدس همکاری داشته باشد.

امام جمعه بخش داورزن در پایان با اشاره به حرکت نابخردانه دبیرکل آژانش هسته ای ادامه داد: متاسفانه دولتهای اروپایی و آمریکا برای سرپوش نهادن به مشکلات اقتصادی و جنبش والستریت و سقوط دست نشاندگانشان در کشورهای اسلامی و ظهور اسلام در این کشورها به عنوان نماد حکومت  اقدام به تهیه این گزارش کرده تا افکار عمومی را منحرف نمایند
 
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.