اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 20 آبان 1390 / کد مطلب: 1064 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار /


حفظ غدیر ، ولایت و ولایت فقیه است كه می تواند جلو دیكتاتوری را بگیرد.


حفظ غدیر  ولایت و ولایت فقیه است كه می تواند جلو دیكتاتوری را بگیرد  امام جمعه سبزوار گفت: حفظ غدیر ، ولایت و ولایت فقیه است كه می تواند جلو دیكتاتوری را بگیرد. 
   
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'غلامحسین ابراهیمی' در خطبه های این هفته نماز جمعه سبزوار افزود: مساله غدیر تنها به منحصر به دوران پیامبر (ص) نیست .

وی اضافه كرد: 'برخی می گویند ولایت فقیه در قانون اساسی نباشد كه معنای نبودن ولایت فقیه در قانون دیكتاتوری است و كسانی كه این حرف را می زنند یا نمی دانند یا منافقانه عمل می كنند'.

وی همچنین اظهار داشت: آنكه به غدیر ارزش داد حضرت علی (ع) بود نه اینكه غدیر به علی (ع) ارزش دهد.

وی ادامه داد: زنده نگه داشتن غدیر تنها به چراغانی ، نصب پلاكارد و نظیر اینها نیست بلكه این مسائل باید مقدمه ای برای رساندن ما به امامت و ولایت باشد.

وی خواندن عهد امیر المومنین (ع) را هم به همه افراد باسواد جامعه توصیه كرد و گفت: این عهد یك برنامه حكومتی و جامع است كه اگر این جهت را در نظر بگیریم می توانیم از غدیر هم استفاده كنیم.

خطیب جمعه سبزوار در آستانه هفته كتاب و كتابخوانی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه كتاب و كتابخوانی باید مانند غذا خوردن و خوابیدن در زندگی مردم فرهنگ شود گفت: متاسفانه در این مورد كار نكرده ایم.

وی كتاب و كتابخوانی را نعمتی بزرگ معرفی كرد و گفت: یكی از بهترین هدیه ها و بخشش ها ترویج فرهنگ كتابخوانی است.

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین از مسوولان مربوطه خواست در مورد انتشار كتاب ها دقت بیشتری داشته باشند چرا كه خواندن برخی كتاب ها مناسب همه افراد جامعه نیست.

امام جمعه سبزوار در ادامه با بیان اینكه این شهرستان برای كمك به حرمین عسكریین تعهد سه میلیارد ریالی را برعهده گرفته ،گفت: با كمك مردم ، روحانیون و طلاب مدرسه اهل البیت (ع) تا كنون حدود یك میلیارد ریال آن فراهم شده است.

وی از مردم خیر و متدین این شهرستان برای كمك به تامین باقیمانده این مبلغ دعوت كرد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.