اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 8 دي 1394 / کد مطلب: 10614 / نظرات: 0

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار :


اجرای طرح ترسیب کربن در سبزوار آغاز شد


اجرای طرح ترسیب کربن در سبزوار آغاز شد  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: عملیات اجرایی طرح ترسیب کربن در 200 هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی بخش روداب این شهرستان آغاز شد.
 
قاسم آخوندی روز دو شنبه در جمع خبرنگاران توانمندسازی روستاییان، احیا زمینها و ذخیره کربن عالی در بافت گیاهان و خاک مراتع را از اهداف اجرای طرح ترسیب کربن ذکر و بیان کرد: مرحله مطالعات طرح به پایان رسیده و مرحله اجرایی آن دو روز پیش آغاز شده است.
وی هزینه تخصیصی به مرحله نخست طرح را دو میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی این طرح در 20 روستای بزرگ بخش روداب با 9 هزار نفر جمعیت اجرا می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار ادامه داد: ترسیب کربن که در سالهای آینده توسعه می یابد یک طرح یک برنامه ملی و بین المللی است که با محوریت منابع طبیعی و آبخیزداری اجرا می شود.
وی بهبود وضعیت معیشتی روستائیان، کار آفرینی و اشتغالزایی، بهبود وضعیت محیط زیست و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.
آخوندی گفت: تثبیت شنهای روان و پیشگیری از حرکت ریزگردها، افزایش پوشش گیاهی منطقه، جلوگیری از افزایش مهاجرت روستائیان، احیاء مراتع منطقه و اجرای طرحهای آبخیزداری و توسعه جنگل از دیگر اهداف طرح است.
وی افزود: یکی از مهمترین رویکردهای اجرایی این طرح همراه کردن و مشارکت عمومی مردم است که خوشبختانه این همدلی در منطقه روداب سبزوار وجود دارد.
شهرستان سبزوار یک میلیون و 254 هزار هکتار منابع طبیعی، 550 هزار هکتار مرتع ممیزی شده و 182 هزار هکتار تاغزار دست کاشت و طبیعی دارد. منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.