اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 2 دي 1394 / کد مطلب: 10604 / نظرات: 0


40 درصد از مدارس سبزوار فرسوده است


معاون توسعه و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار گفت: حدود 40 درصد از مدارس این شهرستان فرسوده و تخریبی هستند.
 
حسن محرابی اظهار کرد: اکنون بیش از 52 هزار دانش آموز در 287 مدرسه این شهرستان در حال تحصیل هستند.
وی افزود: بر اساس کارشناسی های انجام شده بیش از 70 آموزشگاه در این شهرستان به دلیل فرسودگی باید تخریب و بازسازی شوند.
وی به کمبود فضای آموزشی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: امسال افزون بر چهار هزار دانش آموز شهری و روستایی وارد مدارس متوسطه اول این شهرستان شده اند و این در حالی است که ما در این سال هیچ خروجی از این مقطع نداشته ایم.
معاون آموزش و پرورش سبزوار گفت: در سطح این شهرستان برای مقطع متوسطه اول نیاز به 130 کلاس درس است و برای رفع این مشکل به سمت ادغام، انحلال برخی از مدارس رفته ایم تا بتوانیم کمبود فضای آموزشی را جبران کنیم.
وی با اشاره به بهره برداری از چندین طرح آموزشی در این شهرستان در سال جاری افزود: این طرح های آموزشی با همکاری خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ساخته و به بهره برداری رسیده است.
محرابی با اشاره به ساخت دو باب مدرسه در محل سکونتگاه های غیر رسمی سبزوار گفت: در همین راستا یک مدرسه ابتدایی در محدوده کال عیدگاه و یک باب دبیرستان نیز در محدوده نیروگاه این شهر ساخته می شود.
وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد که نقاط نزدیک به سکونتگاه های غیر رسمی شهر پرتراکم ترین مدارس سبزوار را دارند.
محرابی همچنین از افتتاح 15 طرح بزرگ آموزشی در یکماه آینده در مناطق روستایی سبزوار خبر داد و گفت: برای اجرای هرکدام از این طرح ها اعتباری افزون بر سه میلیارد ریال هزینه شده و طرحهای آموزشی دیگری نیز در این شهرستان در حال ساخت است.
معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش سبزوار گفت : با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان و سردی هوا تمام مدارس این شهرستان به لوازم گرمایشی تجهیز شده اند.منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.