اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 21 آذر 1394 / کد مطلب: 10570 / نظرات: 0


برپایی 100 مجلس تعزیه در غرب خراسان رضوی


مدیرعامل کانون تعزیه خوانان سبزوار گفت: همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) 100 مجلس تعزیه در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی برپا شد.
 
قاسم سهیلی منش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعزیه های سالروز شهادت امام رضا(ع)، شاهچراغ، امام حسن مجتبی(ع)، وداع با اصحاب و یاران امام رضا(ع) از جمله تعزیه هایی است که امروز در این شهرستانها برپا شده اند.
وی گفت: این آئینها توسط 700 تعزیه خوان مجرب با نظارت کانون تعزیه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در سطح شهرها و روستاها اجرا می شوند.
مدیرعامل کانون تعزیه خوانان سبزوار با اشاره به همکاری این کانون با دیگر کانونهای استان خراسان رضوی افزود: 80 گروه تعزیه خوان این شهرستان نیز برای اجرای تعزیه به شهرستانهای مجاور از جمله نیشابور و مشهد اعزام شده اند.
وی ادامه داد: تعزیه خوانی از مهمترین هنرهای آئینی است که می تواند واقعیت دوران ائمه اطهار(ع) را به روشنی برای مردم بیان کند.
سهیلی منش گفت: 148 گروه تعزیه خوان ثبت شده در سبزوار وجود دارد و افزون بر هزار و 200 تعزیه خوان در این گروهها فعال هستند.منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.