اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 21 آذر 1394 / کد مطلب: 10569 / نظرات: 0

امام جمعه موقت سبزوار:


سنت حسنه وقف باید به عنوان باقیات صالحات در جامعه ترویج شود


سنت حسنه وقف باید به عنوان باقیات صالحات در جامعه ترویج شود امام جمعه موقت سبزوار با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه گفت: سنت حسنه وقف باید به عنوان باقیات صالحات هر چه بیشتر در جامعه ترویج شود.
 حجت الاسلام صادق ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: وقف دارای جایگاه والا در اسلام بوده و فرهنگ وقف باید با توجه به کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه نهادینه شود.
وی با گرامیداشت هفته وقف اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی برای ترویج و اشاعه فرهنگ وقف در بین اقشار مختلف مردم است.
وی با بیان اینکه وقف برکات و کارکردهای فراوان در جامعه دارد گفت: ترویج فرهنگ وقف برای رفع مشکلات و آسیبهای جامعه بسیار مهم است.
امام جمعه موقت سبزوار همچنین با تسلیت سالروز شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) افزود: حضرت امام رضا (ع) امام رئوفی است که در خصوص برخورد تند افراد نیز سفارش به صبوری و سکوت می کنند.
حجت الاسلام ابراهیمی همچنین به سنت حسنه پیاده روی زائرین برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در عراق اشاره کرد و گفت: پیاده روی عظیم شیعیان برای زیارت حضرت امام حسین (ع) خوف در دل دشمنان انداخته و موجب تزلزل دشمنان می شود.
امام جمعه موقت سبزوار همچنین با اشاره به ورود ترکیه به شمال عراق افزود: محکوم کردن این اقدام ترکیه از سوی رهبران و علمای اهل سنت ضروری است.
منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.