اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 16 آذر 1394 / کد مطلب: 10563 / نظرات: 0

معاون فرماندار سبزوار:


دولت به توسعه فضاهای آموزشی مناطق محروم توجه خوبی دارد


دولت به توسعه فضاهای آموزشی مناطق محروم توجه خوبی دارد

 معاون فنی و عمرانی فرماندار سبزوار گفت: دولت یازدهم به توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم توجه دارد و در دو سال اخیر آموزشگاههای فراوانی با همت خیران ایجاد شده است.

حسین شاد روز دوشنبه در آیین افتتاح آموزشگاه شش کلاسه خیرساز روستای آریان در بخش روداب سبزوار اظهار کرد: تنگناهای موجود و کمبود اعتبارات دولتی، نیاز به حضور خیران در بخش های مختلف را ضروری کرده است.
معاون فرماندار سبزوار افزود: هرچند در بخش آموزشی همکاری ویژه خیران وجود دارد ولی آنان می توانند در بخش های دیگر خدماتی نیز ورود کرده و دولت و مردم را یاری کنند.
وی با تقدیر از 'علیرضا قاسمی آریان'، برای احداث آموزشگاه روستای آریان سبزوار اظهار کرد: ساخت این مدرسه باقیات الصالحات خوبی برای این خیر مدرسه ساز خواهد بود.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: خیران مدرسه ساز بستر مناسبی برای رسیدن به دانایی را فراهم می کنند.
مرتضی بینش اظهار کرد: انسان بالقوه دانا و توانا است و این دانایی و توانایی در بستر مناسب امکانات از جمله مدرسه و آموزشگاه به مرحله ظهور می رسد.
وی با اشاره به خدمات خیران در بخش مدرسه سازی افزود: خیران یک بنای ساده نساخته اند بلکه بنای عظیم انسان سازی در جامعه را فراهم کرده اند.
این آموزشگاه با 320 متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت 3500 متر مربع ساخته شده و بالغ بر دو میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه دربرداشته که 800 میلیون ریال آن از سوی خیر یاد شده و مابقی از سوی اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی تامین شده است.
حدود 52 هزار دانش آموز در 287 آموزشگاه شهرستان سبزوار تحصیل می کنند.
روستای آریان بخش روداب سبزوار در حدود 80 کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد.
منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.