اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 12 آذر 1394 / کد مطلب: 10552 / نظرات: 0

رئیس سازمان میراث فرهنگی:


ایران خاستگاه صلح ادیان الهی بوده است.


ایران خاستگاه صلح ادیان الهی بوده است  معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نتایج کاوشهای باستانشناسی و تاریخی نشان می دهد ایران خاستگاه و جایگاه صلح ادیان الهی بوده است.
 
مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در جریان سفر به غرب خراسان رضوی و بازدید از بناهای تاریخی شهرستان جوین افزود: بر اساس یافته های تاریخی، پیروان ادیان مختلف در ایران به شیوه مسالمت آمیزی در کنار یکدیگر زندگی کرده اند.
وی ادامه داد: 172 کلیسا، 162 آتشکده و چند مورد دیگر بناهای باستانی و تاریخی متعلق به سایر ادیان در ایران وجود دارد که نشانگر هویت تاریخی و دینی کشور ما هستند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در مجموع 32 هزار اثر تاریخی و فرهنگی در ایران شناسایی و ثبت ملی شده و از این تعداد 19 اثر در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
وی افزود: ایران کشور موزه ای با تاریخ 10 هزار سال است که وجود اماکن، بناها و سایتهای تاریخی متعدد ظرفیت ارزشمندی در آن برای گردشگری فراهم آورده است.
سلطانی فر ادامه داد: در فضای رکود فعلی تنها بخشی که رونق خود را حفظ کرده گردشگری است لذا به خوبی از سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی در این حوزه استقبال می کنیم.
وی گفت: گردشگری ایران در دو سال گذشته 12 درصد رشد داشته که این میزان سه برابر میانگین رشد جهانی است.
معاون رئیس جمهوری افزود: از حدود 90 سال پیش که کار کاوشها در ایران آغاز شده باستانشناسان زیادی از نقاط مختلف جهان به کشور ما آمده اند و اقدامات متعددی با دو هدف آماده سازی مسیر برای انجام پژوهشهای علمی بیشتر و استفاده گردشگران انجام شده است.
وی همچنین درباره مجموعه تاریخی آق قلعه جوین گفت: این مجموعه با قدمتی 700 ساله از بناهای تاریخی دارای اهمیت در این شهرستان است که قابلیت تبدیل به پایگاه ملی میراث فرهنگی را دارد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز به منظور بررسی وضعیت گردشگری و آثار تاریخی شهرستانهای واقع در غرب خراسان رضوی به این استان سفر کرده است.
منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.