اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 آذر 1394 / کد مطلب: 10551 / نظرات: 0


سفر رئیس میراث فرهنگی کشور به جغتای


سفر رئیس میراث فرهنگی کشور  به جغتای

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز پنجشنبه به منظور بررسی وضعیت گردشگری و بناهای تاریخی شهرستانهای واقع در غرب خراسان رضوی، به این منطقه سفر کرد. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان، مسعود سلطانی را که امروز تاکنون به خوشاب، جوین و جغتای سفر کرده همراهی می کنند.
فرماندار جغتای در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: تقویت گردشگری و مرمت آثار تاریخی از مطالبات اساسی این شهرستان در غرب خراسان رضوی است .
محمد علی آبادی اظهارکرد: 100 اثر تاریخی شناسایی شده در جغتای وجود دارد که تعدادی از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.
وی گفت: یکی از مطالبات و اولویتها در سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به جغتای ثبت تعدادی ار آثار تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی است.
فرماندار جغتای ثبت این آثار را در روند پیگیری برای توسعه گردشگری موثر ذکر و بیان کرد: این آثار شامل آرامگاه امامزاده سید محمد علوی، مسجد تاریخی قارزی، کهن دژ روستای آزادوار، قلعه اسماعیلیان روستای شادمان، تپه تاریخی روستای حطیط و قلعه روستای زرقان جغتای هستند.
وی گفت: یکی دیگر از خواسته ها و مطالبات مطرح پیگیری ارتقاء نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جغتای به اداره است.
علی آبادی با اشاره به استقرار یگان حفاظت میراث فرهنگی جغتای افزود: یکی دیگر از در خواستهای مطرح شده در این سفر احداث ساختمان برای استقرار نیروهای همین یگان است.
وی گفت: تامین اعتبارات مورد نیاز برای حراست و مرمت از بناهای تاریخی، شتاب در تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان، توجه به ایجاد بازارچه های سنتی و سوغات و توجه به توسعه زیرساختهای برای اجرای طرحهای طبیعت گردی و گردشگری از دیگر مطالبات است.
مسعود سلطانی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی صبح امروز به منظور بازدید از مناطق گردشگری و آثار تاریخی شهرستانهای غرب خراسان رضوی به این منطقه سفر کرده است.
منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.