اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 12 آذر 1394 / کد مطلب: 10550 / نظرات: 0

فرماندار جوین:


توسعه گردشگری از مهمترین مطالبات است


توسعه گردشگری از مهمترین مطالبات است  فرماندار جوین گفت: توسعه گردشگری و مرمت بناهای تاریخی از مهمترین مطالبات مردم و مسئولان این شهرستان است.
 
ابراهیم جدیکار روز پنجشنبه در حاشیه بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از مجموعه تاریخی آق قلعه جوین،  افزود: در این شهرستان 69 اثر تاریخی شناسایی شده وجود دارد که 12 مود آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
وی آق قلعه با مساحت 55 هکتار را از مهمترین آثار تاریخی این شهرستان اعلام و بیان کرد: این منطقه تاریخی با قدمتی بیش از 800 سال یک اثر منحصر به فرد و متصل به شهر جوین بوده که نیازمند توجه است.
فرماندار جوین گفت: انتظار مردم از سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به این شهرستان این است که یک تفاهم نامه بین شهرداری، شورای اسلامی شهر جوین و سازمان میراث فرهنگی برای انجام کاووش و ایجاد یک سایت موزه در این منطقه امضاء شود.
وی افزود: این منطقه تاریخی بزرگ دارای استعدادهای خوبی در حوزه گردشگری و صنعت گردشگری همچون مسجد تاریخی آق قلعه اثری بجامانده از دوره ایلخانان است.
جدیکار ادامه داد: اگر تسهیلاتی به صورت وام در اختیار شورای اسلامی و شهرداری شهر جوین قرار گیرد می توانیم با همکاری سازمان میراث فرهنگی این مجموعه تاریخی مهم را احیا کنیم.
وی گفت: از دیگر خواسته ها از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ثبت روستاهای کروژده، کلاته عرب و بیدخور جوین است.
فرماندار جوین افزود: تخصیص اعتبارات ویژه برای مرمت و جلوگیری از تخریب بناهای تاریخی، ارتقاء نمایندگی میراث فرهنگی جوین به اداره، توجه به ظرفیتهای گردشگری و شتاب در تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان نیز ضروری است.
بقعه تاریخی امامزاده هفت معصوم، بقعه و آرامگاه سعدالدین حمویه جوینی و آرامگاه خواجه نجم الدین کبری ز دیگر بناهای تاریخی جوین هستند.
منطقه گردشگری و مذهبی روستاهای بیدخور و پیراکوه، منطقه ییلاقی و مفرح بید، سد یام و سد کمایستان هم از مناطق دیدنی این شهرستان به شما می روند.
دکتر مسعود سلطانی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی صبح امروز به منظور بازدید از مناطق گردشگری و آثار تاریخی شهرستانهای غرب خراسان رضوی به این منطقه سفر کرده است. منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.