اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 آذر 1394 / کد مطلب: 10546 / نظرات: 0

امام جمعه ششتمد:


زنده ماندن اسلام واقعی از برکات اربعین و قیام عاشورا است


استاد حوزه علمیه سبزوار

استاد حوزه علمیه و امام جمعه ششتمد سبزوار گفت: امروز زنده ماندن اسلام واقعی و خنثی شدن توطئه های دشمن برای تخریب چهره این دین الهی از برکات اربعین و عاشورای امام حسین (ع) است.

  حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم روز چهار شنبه در مراسم راهپیمایی عزاداران اربعین حسینی در محل امامزاده شعیب (ع) سبزوار اظهارکرد: اربعین زنده کننده قیام عاشورا و حرکت بزرگ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.
این استاد حوزه علمیه سبزوار با بیان اینکه دشمن سعی زیادی کرد تا قیام عاشورا را در نطفه خاموش کند، افزود: استقامت عاشقان اهل بیت(ع) برای زیارت قبر مطهر ابا عبدالله الحسین (ع) و برگزاری مراسم های عزادارای در ایام محرم و اربعین سبب شد تا این انقلاب حسینی هیچ گاه از یاد مردم فراموش نشود.
وی ادامه داد: امروز نیز برگزاری مراسم اربعین در راستای حفظ و حراست از این قیام حسینی صورت می گیرد و حضور پر شور عزاداران در این مراسم ها به دشمن فهمانده که این قیام هیچ گاه از یاد مردم فراموش نمی شود.
وی بصیرت افزایی،نشان دادن چهره اسلام حقیقی، اتحاد بین مسلمانان و تبعیت از ولی فقیه را از پیام های اجتماع اربعین امسال دانست و افزود:حماسه اربعین حسینی و حضور میلیونی زائران در کربلای معلی نشان داد که اسلام واقعی به معنی انسانیت، محبت ،دوستی، عشق و مودت اهل بیت (ع) است.
حجت الاسلام ثباتی مقدم با اشاره به راهپیمایی پرشور 20 میلیون زائر حسینی در کربلای معلی گفت: امروز قیام عاشورای حسینی مورد توجه همه دانشمندان، سران و علمای دیگر کشورها قرار گرفته است .
وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ عاشورا باید در کشورهای اسلامی مورد توجه باشد،عنوان کرد: مکتب اهل بیت (ع) مکتب ایثار و فداکاری است و امام حسین (ع) با فدا کردن خانواده خود در روز عاشورا نشان داد که برای دنیا پرستی و حکومت قیام نکرده است.
راهپیمایی عزاداران اربعین حسینی در سبزوار ظهر امروز با حضور گسترده و پرشور هیات های عزاداری و عاشقان مکتب اهل بیت(ع) از میدان فلسطین تا حرم مطهر امامزاده شعیب(ع) سبزوار بر گزار شد.
همچنین هیات های مذهبی سبزوار با برگزاری آیین سنگ زنی باشکوه برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و مصائب وارده بر کاروان اسرای کربلا به عزاداری پرداختند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.