اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 10 آذر 1394 / کد مطلب: 10539 / نظرات: 0


زنگ سربداران در همه مدارس سبزوار نواخته می شود



همزمان با برگزاری کنگره سربداران، زنگ سربداران در همه مدارس شهرستان سبزوار نواخته می‌شود.

دبیر کنگره سربداران، روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: واکاوی و پژوهش قیام سربداران  به عنوان حرکت شیعی اسلامی و اینکه نهضت سربداران را در حافظه تاریخ ایران و جهان ماندگار نماییم، از اهداف این کنگره عظیم است.

جواد حدادنیا افزود: تا کنون دانشگاه‌ها و نهادهای علمی-پژوهشی و دینی حمایت خود را از برگزاری کنگره سربداران اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به ارسال پیام آیات عظام و شخصیت‌های سیاسی کشور به دبیرخانه اظهار کرد: آیات عظام نوری همدانی، جوادی آملی و سبحانی به صورت جداگانه پیام‌هایی را برای کنگره ارسال کرده‌اند.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به وصول بالغ‌بر ۲۰۰ مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره این مهم را یک رکورد علمی در سطح همایش‌ها و کنگره‌های شهرستان دانست.
دبیر کنگره همچنین ضمن استقبال از حمایت اداره آموزش و پرورش از برگزاری کنگره سربداران پیشنهاد داد: همزمان با برگزاری کنگره، زنگ سربداران در روز چهارشنبه ۲۵ آذرماه در سرتاسر مدارس شهرستان نواخته شود.

حدادنیا همچنین پیشنهاد برگزاری مسابقه سراسری انشاء دانش‌آموزی درباره تاریخ سربداران را در سطح شهرستان مطرح کرد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: برگزاری کنگره سربداران در سبزوار بسیار مهم است و آموزش و پرورش حمایت و همراهی خود از  برگزاری این کنگره را اعلام می‌نماید.

مرتضی بینش افزود: برنامه‌ای از طرف اداره آموزش و پرورش سبزوار جهت تهیه سرود ویژه سربداران در حال پیگیری است.

وی همچنین گفت: گروه‌های پیش‌آهنگی و استقبال دانش‌آموزی شهرستان آمادگی حضور در فرودگاه و سالن‌های برگزاری همایش و استقبال از مهمانان کنگره را خواهند داشت.منبع ایسنا.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.