اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 1 آذر 1394 / کد مطلب: 10509 / نظرات: 0

مدیر عامل مرکز تربیت مدرس قرآن کریم سبزوار


فعالیت 120 قرآن پژوه در مرکز تربیت مدرس قرآن کریم سبزوار


فعالیت 120 قرآن پژوه در مرکز تربیت مدرس قرآن کریم سبزوار

مدیر عامل مرکز تربیت مدرس قرآن کریم سبزوار گفت: 120 قرآن پژوه در این مرکز مشغول تحصیل و فعالیت هستند که بیشتر آنان را زنان تشکیل می دهند.

فهیمه محسنی ثانی افزود: این مرکز دارای رشته های تحصیلی تربیت مربی روخوانی و حفظ قرآن کریم، تربیت مربی قرآن پیش دبستانی، تربیت مربی تجوید، وقف و ابتدا، تربیت مربی صوت و لحن و حفظ سه ساله کل قرآن کریم است.
وی اظهار کرد: قرآن پژوهان این مرکز در هر یک از رشته های مزبور پس از گذراندن 42 تا 70 واحد درسی طی دو سال، گواهینامه دانش افزایی را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نموده و می توانند به عنوان متخصصان قرآنی در شهرستان به فعالیت بپردازند.
محسنی ثانی با بیان اینکه راه اندازی این مرکز در سبزوار باعث کارآفرینی شده است گفت: تا کنون حدود 550 نفر از مرکز تربیت مدرس قرآن کریم این شهرستان دانش آموخته شده اند که بسیاری از آنان به عنوان مربیان قرآنی به استخدام مهدهای کودک و مدارس ابتدایی سبزوار در آمده اند.
مرکز تربیت مدرس قرآن کریم سبزوار یکی از زیر مجموعه های موسسه قرآن و عترت خورشید رضوان است.
این موسسه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جامعه قاریان قرآن مشهد مقدس در اسفند ماه 1373 تاسیس شد و به دنبال آن مرکز تربیت مدرس قرآن کریم سبزوار در مهر ماه 1386 راه اندازی گردید.
منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.