اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 آبان 1394 / کد مطلب: 10506 / نظرات: 0

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی


فعالیت 60 پایگاه سلامت دهان و دندان دانش آموزی در خراسان رضوی


فعالیت 60 پایگاه سلامت دهان و دندان دانش آموزی در خراسان رضوی

 گفت: این استان دارای 60 پایگاه سلامت دهان و دندان برای دانش آموز مقطع ابتدایی با هدف پیشگیری به عنوان مهمترین اولویت بهداشتی است. 

سید جواد حسینی روز شنبه در مراسم گشایش پایگاه سیار ارتقا سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی سبزوار در جمع خبرنگاران افزود: 650 هزار دانش آموز ابتدایی در مدارس خراسان رضوی تحصیل می کنند.
وی ادامه داد: در مرحله نخست 50 درصد این دانش آموزان از خدمات پایگاههای ارتقا سلامت دهان و دندان بهره مند شدند و سپس همه دانش آموزان ابتدایی تحت پوشش این پایگاهها قرار می گیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پایگاه ارتقا سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابدایی سبزوار نیز به زودی از حالت سیار خارج شده و به پایگاه ثابت تبدیل می شود.
وی افزود: مراقبت اولیه، غربالگری و آموزش در این مراکز درمانی رایگان است و دانش آموزان برای ترمیم دندان به مراکز خدمات درمانی معرفی می شوند.
دندانپزشک فعال در اجرای طرح ارتقا سلامت دهان و دندان دانش آموزان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بهترین زمان برای کنترل بیماریهای دهان و دندان در سنین کودکی است لذا این مرکز مکان خوبی برای گروه سنی مدارس ابتدایی می باشد.
دکتر عباس کیخسروی افزود: در این مرکز خدمات پیشگیری شامل معاینه، آموزش بهداشت، روش استفاده از مسواک و استفاده از مواد قندی ارائه می شود.
از 50 هزار نفر کل جمعیت دانش آموزی شهرستان 320 هزار نفری
سبزوار 23 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.
منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.