اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 26 آبان 1394 / کد مطلب: 10493 / نظرات: 0


برترینهای جشنواره ملی دانشجویی ادبیات داستانی رضوی معرفی شدند


برترینهای جشنواره ملی دانشجویی ادبیات داستانی رضوی معرفی شدند

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: سیاست وزارت علوم حمایت از برگزاری برنامه های فرهنگی و دانشجویی است.
دکتر فضل الله ایرجی افزود: با توجه به تلاش و میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری، برای برپایی جشنواره سال آتی ادبیات داستانی رضوی در این دانشگاه حمایت می کنیم.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: امسال 579 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در مقایسه با جشنواره سال گذشته حدود دو برابر افزایش یافت.
دکتر رضا کشاورز افزود: سالهای گذشته این دانشگاه میزبان جشنواره های تئاتر تک بازیگر رضوی و ادبیات داستانی رضوی بوده است.
در چارچوب این جشنواره در بخش داستاننویسی آریا معصومی از دانشگاه یاسوج مقام اول، محمد طالب نژاد از دانشگاه آزاد اسلامی آمل واحد آیت الله آملی دوم و محمدحسین امانت از دانشگاه شیراز رتبه سوم را از آن خود کردند.
همچنین در همین بخش معصومه عظیمی از موسسه آموزش عالی غیرانتقاعی نورهدایت شهرکرد و رزیتا افراشته از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین شایسته تقدیر شناخته شدند.
در بخش سفرنامه نویسی نیز محمود کاتبی پور از دانشگاه تهران، حامد میاح از دانشگاه امریکن دبی و فاطمه صدیقی از دانشگاه پیام نور تازه آباد به ترتیب مقام اول تا سوم را از آن خود کردند.
در همین بخش فاطمه احمدپور و موسی کاظم زاده هر دو از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن شایسته تقدیر شناخته شدند.
در بخش خاطره نویسی نیز مقامهای اول تا سوم به ترتیب به صالحه صدیق ماکو، فاطمه سالارمرادی و فاطمه واعظی هر سه از دانشگاه حکیم سبزواری رسید.
برنامه های نقالی رضوی، نمایشگاه تصویرسازیهای قرآنی، نمایشگاه عکس برگزاری جشنواره های رضوی در سالهای گذشته و رونمایی از فیلم انیمیشن هشتم رهی با موضوع رضوی از دیگر برنامه های این جشنواره بود.
جشنواره ملی دانشگاهی ادبیات داستانی رضوی یکی از مجموعه برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که همه ساله در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود.
یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره شناساندن سیره رضوی، ترویج اخلاق و فرهنگ رضوی و برقراری ارتباط عاطفی بین حضرت امام رضا(ع) و دانشجویان با خلق آثار ادبی و هنری است.
حدود 35 هزار دانشجو در دانشگاههای شهرستان سبزوار تحصیل می کنند که هشت هزار دانشجو از این تعداد در دانشگاه حکیم سبزواری مشغول تحصیل هستند منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.