اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 24 آبان 1394 / کد مطلب: 10485 / نظرات: 0

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی


گازرسانی به 700 روستای خراسان رضوی تا پایان سال


گازرسانی به 700 روستای خراسان رضوی تا پایان سال

اسماعیل نورمحمدی  افزود: با گازرسانی به این روستاها 90 درصد روستاهای خراسان رضوی به شبکه سراسری گازرسانی متصل می شوند.
وی گفت: با برنامه ریزی انجام شده 10 درصد روستاهای باقیمانده نیز ظرف دو سال آتی گازرسانی می شوند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی پیرامون اقدامات دولت تدبیر و امید برای توسعه روستاها افزود: اجرای طرح مدل توسعه پایدار روستاها از مهمترین اقداماتی است که دولت در این حوزه انجام داده است.
وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ارائه خدمات به روستائیان و جلوگیری از افزایش میزان مهاجرت آنان است لذا در 28 شهرستان و 29 روستای استان به صورت آزمایشی در حال اجرا است.
نورمحمدی گفت: در این طرح به همه ابعاد توسعه پایدار در روستا شامل عمران، بهداشت، خدمات، توسعه برنامه های فرهنگی و آموزشی توجه شده است.
وی اضافه کرد: اجرای طرح طرح مدل توسعه پایدار روستاها سبب شد تدوین سند توسعه روستایی برای 70 بخش استان خراسان رضوی در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اجرای طرحهای اقتصادی مشارکتی در روستاهای دارای 25 تا 200 سرپرست خانوار یکی از مهمترین برنامه های دولت برای ایجاد اشتفال پایدار در روستا است.
وی گفت: بر اساس این طرح روستائیان در قالب شرکتهای تعاونی یا سهامی سرمایه گذاری می کنند و دولت نیز بر اساس آورده آنها چهار برابر سرمایه گذاری می کند.
نورمحمدی همچنین افزایش بودجه دهیاریها و تکمیل راههای روستایی در سطح استان، تامین 200 دستگاه انواع وسایل نقلیه، آتش نشانی و حمل زباله مورد نیاز دهیاریها را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه خدمت رسانی به روستائیان خراسان رضوی برشمرد.
از مجموع سه هزار و 335 روستای استان خراسان رضوی دو هزار و 349 روستا دارای دهیاری و دو هزار 520 روستا دارای شورای اسلامی هستند.
حدود یک میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت شش میلیون نفری خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.
منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.