اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 آبان 1390 / کد مطلب: 1045 / نظرات: 0

رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه سبزوار:


با بانوان بدحجاب شاغل در ادارات باید ازطریق راهكارهای اداری برخورد شود


با بانوان بدحجاب شاغل در ادارات باید ازطریق راهكارهای اداری برخورد شود  رئیس شورای فرهنگ عمومی سبزوار گفت: باید با بانوان بدحجاب شاغل در ادارات و اماكن دولتی و عمومی از طریق اعمال راهكارهای اداری و قانونی برخورد شود. 
   
 به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'غلامحسین ابراهیمی'  در نشست شورای فرهنگ عمومی سبزوار، با بیان اینكه ابتدا باید خود و سپس جامعه را اصلاح كنیم افزود: رعایت حجاب و عفاف باید از ادارات ، آموزش و پرورش و دانشگاهها آغاز شود.

وی با اشاره به جلوگیری از تخلفات در برخی از سازمانها با راهكارهایی همچون درج در سابقه فرد متخلف گفت: برای تخلفات مختلف مجازات هایی از جمله درج در سابقه ، كاهش مزایا ، توبیخ های كتبی و شفاهی پیش بینی شده كه این برنامه باید برای بانوان بدحجاب در ادارات هم عملی شود.

امام جمعه سبزوار همچنین با اشاره به حضور فروشندگان بدحجاب در برخی مغازه های شهر گفت: بعد از تذكرات و اخطاریه، لغو پروانه كسب اینگونه مغازه ها می تواند در رفع این معضل موثر باشد.

وی افزود: در كنار این برخوردها باید كار تبلیغی هم توسط دستگاههای فرهنگی و روحانیون در مساجد انجام شود.

حجت الاسلام 'ابراهیمی' به شیطنت دشمنان برای كم رنگ كردن حجاب بانوان چادری در جامعه اشاره كرد و افزود: دستی در كار هست كه در صدد بد جلوه دادن 'چادری ها' و در نهایت این نوع حجاب است كه باید مراقب بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سبزوار استفاده از لباس های چسبیده به بدن را معادل بی حجابی ذكر كرد.

وی همچنین با اشاره به استفاده از ارگ و موسیقی های غیر مجاز در برخی مجالس شادی حتی در روستاها، از فرماندار سبزوار خواست با اعلام این موضوع به بخشداران ، دهیاران و شوراهای اسلامی برای رفع این مشكل اقدام شود.

امام جمعه سبزوار با بیان اینكه گناه و عادت به گناه به منزله سمی است كه فكر، روح و معنویت انسان را می كشد افزود: برخی معضلات جامعه باید در قالب امر به معروف و نهی از منكر و بخشی باید در قالب فرهنگ عمومی حل شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار هم از تعیین 19 گروه ارزیاب به صورت تخصصی و عمومی برای ارزیابی وضعیت عفاف و حجاب نهادها و دستگاه های اجرایی این شهرستان خبر داد.

'قاسم شعبانی' با بیان اینكه جمع بندی نهایی این ارزیابی به استان ارسال شده است گفت: این اقدام در قالب رویكرد كوتاه مدت پیش بینی شده در كارگروه فرهنگ حجاب و عفاف استان انجام شده است.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی سبزوار همچنین بر جلوگیری استفاده از آلات و ادوات موسیقی غیر مجاز در مراسم مختلف تاكید كرد و افزود: در شورای اداری شهرستان هم تذكر لازم در این زمینه داده خواهد شد.

سرود ویژه سبزوار هم در این نشست با تایید اعضای شورای فرهنگ عمومی سبزوار نهایی شد.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.