اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 12 آبان 1394 / کد مطلب: 10444 / نظرات: 0

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


بیش از 90 درصد دانش آموزان ابتدایی درگیر بیماریهای دهان و دندان هستند


بیش از 90 درصد دانش آموزان ابتدایی درگیر بیماریهای دهان و دندان هستند  حمید صمدزاده روز سه شنبه در مراسم آغاز طرح ارتقای سلامت بهداشت دهان و دندان در یکی از مدارس سبزوار افزود: هم اکنون پوسیدگی دندان در دانش آموزان ابتدایی 9،2 درصد است که در طول شش سال اجرای این طرح قرار است این رقم به یک درصد کاهش یابد.
وی اظهار کرد: سلامت دهان و دندان نقش مهمی در کیفیت زندگی افراد جامعه بویژه کودکان دارد و این در حالی است که به دلیل عدم توجه کافی به این مقوله شاهد افزایش میزان پوسیدگی دندان در کشور هستیم.
وی با اشاره به هزینه های زیاد خدمات دندانپزشکی گفت: هم اکنون پرداختی مردم بابت هزینه های خدمات دندانپزشکی 45 درصد است که رقم بسیار است.
صمدزاده ادامه داد: قصد داریم با همکاری بیمه ها هزینه های مزبور را کاهش دهیم.
وی همچنین با تاکید بر برنامه های آموزش و پیشگیری افزود: استفاده از روش های پیشگیری می تواند از هزینه های گزاف خدمات درمانی دندانپزشکی و عواقب از دست دادن دندانها جلوگیری کند.
رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در باره طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان گفت: این طرح با همکاری وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و با هدف پیشگیری و کاهش میزان پوسیدگی دندان از ابتدای سال جاری در حال اجراست.
وی افزود: این طرح شامل چند مرحله آموزش، معاینه، تعیین نیازهای درمانی و ارائه خدمات پیشگیری و درمانی می باشد.
وی اظهار کرد: هفت میلیون و 700 دانش آموز در 60 هزار مدرسه شهری و روستایی کشور زیرپوشش خدمات طرح ارتقای بهداشت سلامت دهان و دندان قرار می گیرند.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز در این مراسم با تاکید بر پیشگیری گفت: با برنامه های آموزشی در سطح مدارس می توانیم رعایت بهداشت و سلامت را در دانش آموزان نهادینه کنیم.
مرتضی بینش با اشاره به وجود 50 هزار دانش آموز در سبزوار افزود: 40 درصد جمعیت دانش آموزی این شهرستان را دانش آموزان مقطع ابتدایی تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: وجود این تعداد دانش آموز بهترین و مناسبترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ سلامت و بهداشت است.
منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.