اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 8 آبان 1394 / کد مطلب: 10435 / نظرات: 0

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار


روسای ادارات پیگیر جذب اعتبارات استانی باشند


روسای ادارات پیگیر جذب اعتبارات استانی باشند احمد برادران  گفت: در حوزه مسائل عمرانی در شش ماه گذشته 52 درصد اعتبارات به شهرستان تخصیص یافته و در خزانه آماده استفاده دستگاه های اجرائی است .

وی افزود: دستگاه ها از طریق دفاتر فنی اداره کل پیگیر این موضوع باشند تا احیاناً منجر به برگشت اعتبارات  از شهرستان نشود .

برادران یادآور شد : این اتفاق ویژه ای است که نیمی از اعتبارات  به خزانه واریز شده در حالیکه در سال های قبل این رقم زیر بیست درصد بوده است .

وی در ادامه با اشاره به نگاه و رویکرد دولت به مقوله روستا اظهار کرد:  یکی از برنامه هایی که به شدت  در دولت یازدهم به آن تاکید شده  بحث تشکیل شرکت های تعاونی و مشارکت  روستائیان در توسعه است  علیرغم  تمامی برنامه ریزی هایی که در بخش های عمرانی و اقتصادی در روستاها انجام شده  تنها 28 درصد رروستانشیان در روستاها اسکان یافته اند.

برادران افزود:  این  خلاف سیاست های دولت است با اقداماتی که در روستاها انجام شده اهالی باید همت بیشتری داشته باشند  و در روستاها متمرکز شوند  و به تولید و اشتغال بپردازند تا مشکلاتی که شهر در حاشیه با ان مواجه است کاهش پیدا کند .

وی با بیان اینکه روستاها دارای توانمندی های بسیار ویژه ای هستند به بازدید های خود از تعدادی از  روستاها از جمله خسروجرد و برآباد در بخش روداب اشاره کرد و گفت: در 25 سال گذشته 61 کارگاه سفالگری و کوزه فعال در روداب بوده که هم اکنون یک کارگاه هم وجود ندارد

فرماندار ویژه سبزوار با تاکید بر تشکیل تعاونی های روستایی اظهار کرد:  هر تعاونی متشکل از  25 سرپرست خانوار می تواند مبلغ یک میلیارد تومان از تسهیلات بانکی با کارمزد 4 درصد برخوردار شود .

وی خواستار نظارت هر چه بیشتر مدیران بر عملکرد کارکنان نهادها شد و به انتخابات مجلس در پایان امسال  و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های آراء تاکید کرد.سبزوار نیوز





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.