اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 8 آبان 1394 / کد مطلب: 10434 / نظرات: 0


کمک یک میلیارد و 300 میلیون تومانی خراسانی ها برای بازسازی حرمین شریف


 رئیس ستاد بازسازی عتبا ت و عالیات استان خراسان رضوی از کمک یک میلیارد و 300 میلیون تومانی خراسانی ها برای بازسازی حرمین شریفن در سامرا، نجف، کاظمین و کربلا در شش ماه گذشته خبر داد.
جعفر دهنوی در حاشیه نشست هماهنگی  همایش بزرگ اربعین در فرمانداری به خبرنگار ما به رشد 12 درصدی میزان کمک های مردمی برای بازسازی حرمین شریفین  اشاره و  اظهار کرد:  از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد و 300 هزار تومان مردم در بازسازی حرمین  در کاظمین، سامرا، کربلا و نجف کمک نقدی کرده اند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا انتهای سال این رقم به بیش از 3 میلیارد و 500 هزار تومان افزایش برسد افزود: چهارده عنوان پروزه  از جمله  صحن حضرت فاطمه الزهراء(س) در کربلای معلی، بازسازی پایه های دور ضریح امام حسین(ع) بیمارستان حضرت زین العابدین(ع)، صحن مقدس  حضرت زینب(س) در باب القبله،  تکمیل گنبد امام حسن عسکری(ع) در سوریه و تعمیر گنبد حضرت زینب(س)  در دست اقدام است.

همچنین  14 هزار متر مربع زمین با 34 هزار متر زیر بنا  در کاظمین برای ساخت صحن امام رضا(ع) پیش بینی شده که مقرر است در مدت سه سال با 60 میلیارد تومان احداث گردد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان رضوی  ادامه داد:  تمامی این اقدامات  با هماهنگی دیوان وقف شیعی، تولیت های حرم های مطهر خصوصاً آیت اله سیستانی در حال انجام است .

دهنوی بیان کرد: در موضوع مشارکت ها مردم اطمینان داشته باشند یک ریال از وجوهات نذری آن ها در پروژه ای دیگر هزینه نخواهد شد  خیرین می توانند عنوان پروژه  و با شماره شناسه  ادر سایت عتبات مشخص  کنند

وی اظهار کرد: امسال ساماندهی خاصی در جهت مدیریت زائرین پیاده در سطح کشور تشکیل شده  تعداد 9 کمیته  در این زمینه فعال هستند امسال استان خراسان رضوی  بحث تامین اقلام و نیازهای اولیه  500 هزار نفر زائر به کربلای معلی را برعهده دارد  نگاه استان به شهرستان های سبزوار، نیشابور، تربت و مشهد بسیار ویژه است  سهم دبار سربداران از این رقم 30 هزار نفر است  با توجه به کارخانجات متعدد و تولیدات خاصی  که در منطقه موجود است سبزوار  توانایی خوبی در پذیرایی از زائران خواهد داشت.

دهنوی  افزود: دستگاه های دولتی و غیر دولتی می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 1040 ستاد عتبات عالیات که در سطح کشور فعال است جهت کمک به  تامین امکانات زائرین واریز نمایند تمهیداتی پیش بینی شده تا شهرستان ها  برای  تامین اقلام ایستگاه های صلواتی خود از مبالغ واریزی به این حساب بتوانند استفاده کنند.

وی  در پایان شماره حساب 120200000000 بانک ملی ایران به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی را برای جذب کمک‌های نقدی اعلام کرد و از علاقمندان خواست نذورات خود را به این حساب واریز یا به ستاد مرکزی یا ستادهای شهرستان‌ها مراجعه کنند.

 دلبری رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در سبزوار نیز میزان کمک های نقدی و غیرنقدی مردم بیهق در شش ماهه امسال برای بازسازی حرمین شریف در کربلا، سامرا، کاظمین و نجف را  مبلغ  120 میلیون تومان بیان کرد  و گفت:  پیش بینی شده تا این رقم تا پایان سال به 200 میلیون تومان افزایش برسد/سبزوار نیوز 

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.